Wednesday, September 1, 2010

bumi bertuah~satu malaysia menjana transformasi~


merdeka merdeka merdeka...!!!


salam merdeka kpd semua rakyat malaysia.sujud syukur kpd ALLAH SWT diatas kurniaan sebuah negara merdeka kpd kita rakyat malaysia.marilah kita semaikan semangat patriotisme kpd anak cucu cicit kita utk menjaga negara kita sebaik-baiknya.

bandingkan negara kita dgn negara jiran kita yg terdekat thailand dan indonesia,disitu kita akan merasa sgt bertuah menjadi warganegara malaysia.walaupun ramai warganegara kita bekerja di luar negara tapi hujan emas dinegara org ,hujan batu di negara sendiri dan sememangnya negara kita yg terbaik.

pagi semalam,sambutan hari kemerdekaan ke 53 yg diadakan di stadium tertutup bukit jalil dgn tema "satu malaysia menjana transformasi" sgt meriah dan memang 'speechless'.siapa yg tak tonton mmg rugi beb.berwarna warni dan sgt mengujakan.lebih kurang 5000 peserta mengambil bahagian dan yg paling best adalah persembahan dari team ATM.wow sgt hebat!

combi rasa patut diadakan rancangan khas dibelakang tabir sebab bukan mudah utk mengurus sesuatu acara yg melibatkan 5000 peserta dlm satu masa.tabik spring toing 100x (*.*)

teringat zaman sekolah dimana acara begini wajib diadakan dan mmg seronok sgt dapat menyanyi lagu kebangsaan sambil mengibar jalur gemilang.kenangan manis tetap tersimpan kemas disudut hati.


layan jerr...



~aku bangga menjadi rakyat malaysia~




20 comments:

Mak Su said...

setuju, buat ler di belakang tabir, cara pembuatan, tentu ramai yg nak tengok

azieazah said...

Selamat Hari Merdeka.

Memang tabik dengan usaha menyemarakkan semangat patriotik wpun di bulan puasa.

Aku pun bangga jadi Malaysian!

echah_syed said...

maksu >> a'ah mesti ramai yg berminat.

echah_syed said...

azie >> bagus jugak idea dorang buat dlm stadium takde ler panas sgt kan.

ada org kita dok burukkan negara kita kat org luar tapi masih lagi terhegeh-hegeh carik makan disini.cittt!

manje said...

salam merdeka combi (^_^) ~

echah_syed said...

manje >> semoga kita sama-sama menghargai sebuah kemerdekaan dinegara kita yg berdaulat ini.

azmiroy said...

Merdeka! Merdeka! Merdeka!
walaupun kita anak lepas merdeka tapi kita perlu meneruskan semangat perjuangan dan mengekalkan kemerdekaan negara selama-lamanya. Jangan biarkan negara lain walaupun serumpun memeperlekehkan negara kita

echah_syed said...

azmi >> sokong..merdeka merdeka merdeka!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

merdeka akn bermakna jika kita sentiasa di beripeluang menjadi warganegara yang sedar akan hak dan tangjawab

Uncle Lee said...

Hello Echah Syed, Wow! I'm glad I popped into your this blog. I really enjoyed seeing your video of the merdeka celebrations.

First time seeing these celebrations after 23 years!
But I was there on August 30th opening of Merdeka stadium and on 31st Aug when Tunku Abdul Rahmam proclaimed MALAY'S Independence.

You have a pleasant week, selamat berpuasa and keep a song in your heart, Lee.

penjejak maya said...

salam ziarah dekat nak raya..

chekdenoor said...

Selamat Menyambut Hari Lebaran.
Mudah-mudahan, kita semua memperolehi keberkatan.

Maaf jika ada terkasar bahasa.

Izad Amran said...

Assalamualaikum Puan Ecah dan Famili serta sahabat bloggers dan para pembaca sekalian.

Saya dan keluarga Mengucapkan selamat menyambut HARI RAYA AIDILFITRI dengan ungkapan Maaf Zahir Batin Mohon maaf salah silap andai terkasar bahasa, bicara, dan perlakuan.

Berhati-hati di jalan raya. Have a Safe journey!

zeqzeq said...

usah digugat keamanan yang ada.

echah_syed said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o >> setuju :)

echah_syed said...

uncle lee > hi uncle lee..
thank u visiting my blog.nice to know u.

eid mubarak.

echah_syed said...

penjejak maya >> salam syawal.. :)

echah_syed said...

chekdeenoor >> slmt hari raya chekdee...

samalah kita eh.

echah_syed said...

izad >> tkasih singgah sini.salam syawal bro :)

echah_syed said...

zz >> salam syawal :)