Wednesday, May 11, 2011

durian o durian...

pak syed pun dah pandai posing hok3...

durian kampung weiii...batu kurau mari :)

sedap giler...tatau nak habaq kat hampa aih :p

hohoho...tinggal bijik dan kulit jer.

yg ni combi beli kat supermarket billion parit buntar.rupa cantek giler tapi rasa dia hampeh beb!

baru-baru ni combi balik kg bercuti berdua sahaja dgn pak syed.bagai org mengantuk disorongkan bantal pulak.ketika nak ke serdang,bandar baru kedah kami terjumpa orang menjual buah durian ditepi jln.apalagi...rezeki jgn ditolak.dengar pulak buah durian dari batu kurau mmg sah buah durian kampung.

sedap...! itu lah perkataan yg pertama keluar dari mulut pak syed.mmg sgt sedap,rasa manis,lemak,pahit semua ada.tak rugi kami membeli.alhamdulilah rezeki kami...

kalau dibanding dgn durian yg combi beli di billion bagai langit dgn bumi.D24 tapi rasa tawar dan isinya sgt tebal sehingga hilang rasa durian.mungkin durian kacukkan rasa begini eh.harap rupa jer cantek.ishhh :p

kami jugak ada membeli buah durian dicameron highland yg dijual sendiri oleh org asli disitu.harga yg dijual sgt murah dan rasa buah durian disana walaweiii mmg sedap.combi pun tak tawar menawar lagi kerana harga yg dijual mmg berbaloi.lagi pun pak syed cakap kita membeli sambil bersedekah.boleh gitu?semoga tuhan murahkan rezeki pak syed lagi.amin :)

o ya...penjual durian kat cameron tu cakap bulan ogos nnt pun musim durian lagi disana.tapi masa tu kita sedang berpuasa so kalau beli banyak-banyak boleh buat tempoyak hehe :)

layan jer...

*kat kk sekarang harga buah durian sekilo rm 22-rm25.percaya tak?

9 comments:

TokNabe said...

sedap...tapi tak boleh bawa masuk kete. Seminggu tak hilang.

echah_syed said...

tok >> spray jer dgn febreze :)

hani@debumelukut said...

sempena hari guru ni ada ke hadiah buah durian untuk cikgu? hehehe

echah_syed said...

hani >> kalau ngajo kat sekolah kawasan anak-anak org asli kompem dapat hadiah buah durian hehe :)

Pn. Liza Mahmood said...

Teman gemo kuah serawa deroyan mkn dgn roti/pulut je Yong... Durian mentah yg paling byk Teman mkn ada le dlm 5 ulas aje...

echah_syed said...

yong liza >> serawa pun teman suke jugak.semua yg ade durian semua pun teman suke hohoho :D

eh 5 ulas jer? kalau teman mau 5 bijik kot :p

shay said...

lama tak melawat kawasan nih...
wah mama chombi tayang raja buah nampak...

Coretan anuar said...

Sedapnya durian ni..

Ni rasa tak sabar nak balik Perak.. Dekat Mukah Sarawak durian susah nak dapat.. Dan harganya mahal..

Entri Terkini Di Blog Saya:
Bagaimana Untuk Mengundi Blog Pilihan Anda??
Tips Blogging: Semak kelajuan “Loading Page” Blog Anda

BLADE EDGE said...

best giler mkn durian.. terliur pulak..