Tuesday, November 4, 2008

pesta jagung ..

ketibaan tetamu vip..


sumandak..

pentas..

bukti yg combi ade disana..posing manje2 gitu walopun panaih lit-lit :p (skrg sume wajib disertakan bukti main ayaQ liuQ ape kes..)

jagung gergasi trademark kota marudu..awatlaa pakai baju itam noo :(

hai bloggers..ade sape-sape nak kenal aii tak..?? *senyum kambeng :p

lebah ternakan projek lebah madu yg diusahakan oleh FAMA






hasil kraftangan dari jagung..sgt kreatif bahh!


sebahagiaan dari hasil pertanian yg dipamerkan..



hari ahad yg lepas combi ke kota marudu nak tgk pesta jagung yg selalu diadakan disana.tapi combi tak pasti setahun berapa kali jagung dipestakan..

selama 3 hari pesta berlansung sejak hari jumaat lagi.combi ni saje jer 'ajak-ajak ayam' cik abg syg tu..tapi dgn senang hati dia setuju.luv u laa darl..!


dari tuaran ke kota marudu kurang lebih 100km gak.yg lawak tu kami bole pulang balik dlm mase 5 jam jek.kuar dari umah jam 8am dan smpi semula ke rumah jam 1.00pm..mesti korang dah agak
bahawasanyer (sila buka kamus dewan atau minta tolong cik wikipedia search..) takde tempat yg menarik utk lepak atau pun snapping pic bagai..singgah kat kota belud utk bekpes/lunch kurang lebih sejam jer.

mayb combi tatau kalo ade tmpt yg menarik utk dikunjungi dikota belud atau pun kota marudu..so kengkawan yg mmg ori dari sana bole kasi info ye..especially si jard the great yg brutal giler :))

oppss.. terkilan gak sbb dipesta jagung combi tak nmpk org jual jagung..niat tu nak beli satu bonet keta kot laa murah ekeke :p

layan jer..


35 comments:

CT Delima said...

combi..ct baru nak tanya..x der org jual jagung rebus ker bakar ker .. :) best tu kan.

Jard The Great said...

waaa...nama ku disebut!! kak.. sy blom bace lagi n3 nih..nnt mlm karang k??

hehe..

nak balik dah nih..=p

echah_syed said...

ct >> otw nak ke sana ditepi jln mmg ade tp bila smpi kat sana combi tak nmpk pun org jual jagung.. kunun nak beli byk2 kot laa murah ekeke :p


...........

jard >> sila sila jard..ehh ko tersedak tak tadi..?? :D

pReciOus shaRihaNa said...

laaaaaaaaaaaaa!
pesta jagung xde org jual jagung?!?!?!?!!?!?!??!!?

pelik!

echah_syed said...

P >> pelik tp benar melainkan yg benar-benar belake :p

atau sbb dah hari ke 3 jagung dah abis kena serang kehkehkeh :D

izan said...

combi... jalan-jalan cuci mata pun .. kenyang... hihihi...bestnya combi...yg zan suka cute gitu... yg pakainya tanduk gitu...

echah_syed said...

izan >> suke yg tanduk ker..?? nnt combi kirim slm syg izan kat dia ekk :p

Cakap Kosong said...

sonok gak skali 2 pegi cuci mata camtuh kan kak combi.

arsaili said...

salam aunty..apa kabar..bes nya pesta jagungggg

echah_syed said...

CK >> yg seronoknyer dapat bersama huby & my bujang..perjalanan yg jauh dlm satu keta byk topik bole diskas,debat,sambil mkn & minum :p

bila dapat bersama mcm gini mmglaa rase best sgt :)

echah_syed said...

arsaili >> kat sarawak ade tak daerah yg buat pesta tanaman mcm gini..?? :D

Intan Rosnitta said...

Tower jagung tu tersangat lah cute!

Jard The Great said...

ok..ku dah baca... kat kota belud yg best cuma tamu besar dier kot.. hehe.. stp ari ahad..

=p

Mat Gebu said...

kak combi...ceQ kenan sungguh la jagung yg depa buat ala2 twin tower tu..comey kan..Lagi satu, tu labu kuning tu ishh seksi laaa cutting dia, kalau buat tat pun sedap, masak lemak boleh, buat pengat pun ok...pstt..laa ni dpt kontrak jadi model utk pesta jagung pulak yeaa....hehehe

ras-adieza said...

saya duk bayangkan orang duk bakar jagung macam kat jalan kat gurun tu...rupa2nyer lain lak...

echah_syed said...

jard >> sama kot mcm tamu tuaran beza cuma kat sana ade jual kerbau kan.. :D



.........

mat >> seksi..??amboii mat mmg kreatif..bila bagi labu pun hang kata seksi noo:p

betol mat..kalo dpt yg texture halus lagilaa sedap buat menu yg hang sebut tuu :D

tat pun bole..??

takde makna mokcik jadi model jagung huhu.. :(


........


ras >> kat sini pun ade org bako jagung spnj jln nak ke sana..kalo panas2 mmg yummy weiii :D

pesta jagung ni mcm expo pertanian kot sbb byk badan berkaitan yg buat pameran :)

echah_syed said...

intanku >> a'ah kreatif gak ekk :)

manje said...

salam combi

best ar da pesta jagung cam gini... :) ... mmg unik dan kreatif kraftangan jagung2 tu... cute plak kite tgk 'tower' jagung tu... hehe

azlanlin said...

Fuiiyyyoooo kici.. Sudah kasi itu bukti lorrrr... Lasyat..lasyat!

echah_syed said...

manje >> slm manje

a'ah twin tower tu mmg cute :)

tak bz ker manje arini..??

echah_syed said...

daklan >> wajib..skrg sume main bukti ekeke :p

ckp sume org bole..pastu copy pic dari google..ape kes??

faridmw said...

salam
jagung pun ada pesta
hehehe
senyum kambing mmg menawan.. hahaha..

CikguZue said...

jagung pun boleh buat bunga2 dan kraftangan yg cantik...boleh jual tu.
tapi kalau bakar lagi sedap,kan...hehhe...

zany said...

kak,
orang sabah ni macam-macam pestakan, meriah betul

echah_syed said...

farid >> senyum kambing tu senyum sindiran.. :p

pesta keaamatan pulak pesta padi :)


........

CZ >> mmg sedap time ujan atau time lapo :)


.......

zany >> a'ah kat sini byk etnik :)


........

Kamsiah said...

combi,sumandak tu apa maksudnya...cun2 la awek2 tu

AbGJaS said...

hI Combi,
Tak tau pulak ada pesta jagung kat sana...pesta rumbia di beaufort tau laa..

Apa pun..sumandak tu lawa-lawa bah..

Mak Su said...

kambeng yg senyum kambeng tu masuk pertandingan ratu cantik, ek?

muadzlife said...

byknyaaa jagung

echah_syed said...

kam >> sumandak tu bermaksud gadis-gadis@anak dara.. :)


.......

abgjas >> pesta rumbia..??combi mcm pernah dgrlaa :)

amboi-amboi abgjas ni..takpe masih ade kuota kan.. :p


......

maksu >> a'ah kambeng paling sihat & cantek/hemsem ekeke :p


......

muadz >> kat kota marudu ni mmg byk jagung tp time combi gi tu tak nmpk laa pulak :(

Adry said...

Uiks.. baru tau ada pesta jagung... huhuhu


Adry @ http://www.adrysabry.com

echah_syed said...

adry >> tu laa ekk :)

PerantauSepi1306 said...

uhuuh.. batuk camni leh makan jagung ke sis... erkksss lama tak makan jagong bakaq ni.. kalo kat sini belah gurun kedah kat area laulan gunung jerai.. perhhhh sodapp.. panas2 tabog sus ngan lada sulah ;D

echah_syed said...

PS >> yer ker??combi tak biasa kwsn situ..

kalo kat sini yg taruk marjerin tu jagung yg distim.. :)

wallaa!

Lily.Lulu said...

beshnyaa tengok jagung2 tuh ..
macam2 yg dorang buat
kreatif betol !!!