Tuesday, July 6, 2010

dalam hati ada taman.... ^.^



jom melawat TAMAN PERTANIAN TENOM,sabah bumi tercinta...!
part 1

saujana mata memandang...hijau :)

anugerah yg diraih...

anugerah lagi...tahniah :)

keretapi purple... *sis lin mesti suke eh*

sgt menarik gambar yg terdapat didinding keretapi ni...

mereka pun gumbira sbb dah lama tak naik keretapi comel ni.yg last sekali kami naik semasa melawat zoo taiping.tahun bila eh?lama dah rasanya.

kanak-kanak milo ais teheheeee ;p

my soul... :)

combi bersama buah yg sgt unik....nama buah ni?malas nak search la.gi suruh pokcik google carik eh ;p

orkid yg sgt cantek.tapi disebabkan musim panas yg terlampau so bunga nmpk layu jek.

gadis orkid...nun disana ;p

posing sajork... ;p

kuning yg sgt lembut...





posing buat kenangan...

pokcik pung nak jugek... ;D


kami tanpa mu..... *cameraman lah sape lagi*

kau dan....

dia...adalah permata hati kami *hug*


taman pertanian tenom terletak dilagud seberang kurang lebih 12km dari pekan tenom,dan dari pekan keningau 40km kurang lebih.ini adalah kali kedua kami ke sana dan byk perubahan sudah berlaku sejak 5 tahun yg lalu.

banyak tumbuhan hijau sepanjang taman dan combi rasa kalau datang sebelah ptg dapat la berjalan kaki sahaja mengelilingi taman kerana tak panas dek mentari.tapi jika datang waktu tengahari lebih baik naik jer keretapi comel tu tanpa dikenakan apa-apa bayaran pun.oh ya bayaran masuk ke taman utk dewasa hanya rm10 dan kanak-kanak rm7 sahaja bagi warga negara.tp kalau pelancong luar negara bayarannya berbeza.

sila ke [sini] utk maklumat lebih lanjut :)

layan jerr...





9 comments:

kakcikseroja said...

Kalaulah sempat ke sana! :)

Mak Su said...

comelnya train tu... purple warna kesukaan anak sulung saya :)

eelobor said...

train yg kaler purple tu, mesti kak azie minat nak bergambar gak. dia kan minat kaler purple...hehhehe. tetiba jer nama kak azie di kaitkan. batuk lak dia nanti

zeqzeq said...

b.. b.. b..b.. buah apa?

echah_syed said...

kakcik >> sempat kalau tido kat sana lah :)

echah_syed said...

maksu >> o ye ke... comel train tu :)

echah_syed said...

fiz >> oic...azie pun giler purple kan :)

echah_syed said...

zz >> yg penting tak bole dimkn hehe... ;)

AbGJaS said...

Hi combi,
Abgjas ni nama je org sabah, byk tempat x sampai lagi. Awal tahun lepas, ada gak pi Tenom , tp x sampai pun ke taman tu... abgjas x minat bunga kot...hehehe