Wednesday, May 19, 2010

antara kuku dan telefon...?

nail cutter,telefon,kertas tisu,duit,tuala wanita (sekeping sahaja weiii) adalah barang-barang yg wajib ada dlm handbag combi.ke mana aja mesti diangkut sebab tu ler combi memerlukan beg yg agak sederhana besar ho ho ho .. ;P

sehingga biskut pun ada "ermm sapa ikut mama dah tentu tak kebulur"~ kata anak dara combi.bukan setin biskut tau hanya beberapa pack yg mudah dibawa.orait laa tu ^.^

betul..minyak angin secomel botol 5ml,kipas kecil ala nyonya,pen dan dan dan ha ha ha...macam-macam ada! bukan pinjam beg doraemon ye kengkawan ;D

tidak menjadi beban kerana semua barang-barang tersebut sgt kecil dan comel sahaja.mmg yg comel sahaja mcm puan punya beg ekeke ;p

**combi punya habit..asal naik kereta mesti nak potong kuku sbb masa tu la baru terperasan kuku dah minta dibelai.nasib seminggu 3,4 kali naik kereta...mesti lah dok kat seat depan sebelah kiri...apa ler korang ni ;)

jgn panik ya.hanya kuku tgn ku sahaja...kuku kaki ku belai dirumah tehehee ;p

layan jerr..






16 comments:

eelobor said...

wowww, itu dah macam beg mak si doreamon

echah_syed said...

fiz >> mak doreamon pun ada beg eh ;p

kakcikseroja said...

Dalam kereta Combi tu mesti banyak kuku bertaburan, kan? :)

echah_syed said...

kakcik >> tak jugak sbb combi paling rimas dok dlm kereta yg kotor dan berbau.ishhh dok berjam dlm kereta kotor sgt tak selesa :(

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Hmmm suami vic marah betul kalau ketip kuku dalam kereta. Dulu masa ngan family mmg biasa ketip kuku dalam kereta... la ni... dah kahwin suami buat peraturan baru plak. Sebab tu mmg takde ketip kuku dalam handbag atau dalam kereta pun.

echah_syed said...

vic >> combi sorang je boleh ketip kuku dlm keta tau org lain tak boleh ha ha ha kejam kan ;D

vic..abg memula dulu dia selalu tegur tp skrg dia dah letih gamaknya so buat tak nampak je.

vic..combi ni bukan jer dlm handbag tp dlm keta pun ada jugak.bukan utk ketip kuku saja tp boleh jugak buat potong tali ke,benang ke hehe...lawak sungguh! ;p

azieazah said...

Lepas potong kuku bleh ler tolong garu-garu belakang pemandu tu kan? Tak pun urutkan janggut dia? ahaks!

echah_syed said...

azie >> eh..mcmana tau ekeke ;p

betul beb..hang tau dia waktu drive pun suruh garu belakang.ha ha ha lawak mr bean sungguh!


urut janggut..?tu time lain laa.ishhh rahsia rumah tangga adedede ;p

zeqzeq said...

pencungkil gigi dgn cotton bugs sekali..

zeqzeq said...

apasal saya tak boleh lepas masuk komen??hhee tes test..

@cu SaYaNg said...

tak dapat dibayang kan kalau kak echah potong kuku kaki dalam keta..hehehee

echah_syed said...

zz >> saja guna filter sbb takut lalat mabuk sesat masuk sini ekeke ;p

a'ah pencukil gigi pun ada tp tu utk abg.eh..hang mcm azie gak ada 6sen :p

cotton bud..?ishh hang ni takan la nak korek telinga didpn org :(

echah_syed said...

acu >> tu la pasal...mau terbalik kereta masuk longkang ha ha ha ;D

ladyanaiz said...

kak combi,
handbag saya pun kena ada pengepit kuku. wajib. bukan apa kekadang buat ganti gunting. kang tetiba time tu la nak bukak keropok ke kan, nak gigit payah. kepit kuku la jadi mangsa dulu. hikhikhik...

ladyanaiz said...

kak combi,
handbag saya pun kena ada pengepit kuku. wajib. bukan apa kekadang buat ganti gunting. kang tetiba time tu la nak bukak keropok ke kan, nak gigit payah. kepit kuku la jadi mangsa dulu. hikhikhik...

echah_syed said...

ana >> betul tu kita sama je rupanya...anak-anak pun dah tahu asal beli jer keropok (plastik tebal) mesti carik ketip kuku ;)

dan satu lagi ana bila keluar berjalan-jalan...kdg ada benang tetiba terjojol kat baju..time ni la carik ketip kuku kan heheheh ;p