Monday, September 28, 2009

syawal ke 2..

model blog yg tak berbayar..

ijoo ler pak ungku ekeke :p


pokok ni kalau diletak dlm pasu dan ditaruk air nyamuk tak singgah pun utk bertelur...heran combi.mungkin akar atau pun ada sesuatu yg membuat nyamuk alergic ..kena buat kajian ni.pokok ni jugak menjadi simbol kekayaan org cina bila dibentuk seperti buah nenas.combi malas nak google so korang carik sendiri ler nama saintifik dia ekk.



raya kedua combi tutup rumah sbb nak gi beraya.so pokok tu combi bawa gi rumah anak sedara combi sbb dia nak tanam.loya tekak korang ni sbb combi blom abis stori pasal syawal nih...sabo jer aku :p




layan jerr..




7 comments:

SYAbAR said...

tak loya aih combi, raya sebulan apa.
Kita entri raya lg berlambak....

@cu SaYaNg said...

kak echah...

selamat ari raya..
wah ensem & cantik nya kak echah & family...
raya sakan la noo..

izan said...

combi...

sedondon gitu... ceria

Hepi Hari Raya buat combi dan keluarga.

betul ke kalau letak dalam air nyamok tak hinggap... seronok tengok yang digubah dek cina kedai ada yang batangnya berlengkok-lengkok...

cerpelai said...

Tuu diaaaa..!!

Zainal Abidin kata;

"Kulihat hijauuu.."

kunadzri said...

selamat hari raya combi & famili.... cantik2 & indah2 belaka diorang...

Real Woman said...

perghh...kalah model2 profesional!!

echah_syed said...

SYAbAR >> tu ler pasal byk lagi kenangan raya ni :)


.........


acu >> raya jer melaram time lain pakai tee shirt jek :p


........


izan >> betul..combi mmg letak dlm air.try ler :)

bentuk pokok nenas tu satu pasu bole jual sehingga ratus hengget.


........

cerpelai >> hijau yg damai mcm kat sabah ni..hiks :D


........

abg e >> slm syawal..raya kat peghelih ka? :)


........

RW >> tu ler pasal.. :D