Thursday, April 16, 2009

manja weiiI..

beso dari mama dah..

buat muka kesian laa tuu..

bergambo beramai-ramai sempena hari polis daerah tuaran

ada gaya tak..??

bersama kawan-kawan kadet polis sekolah..


yg mana satu pilihan Qalbu.. :D


sempena hari polis daerah tuaran bujang combi mengambil bahagian dlm kawalan kehormatan.amboi punyer excited.mana tidaknyer berpakaian lengkap siap pegang senapang.bravo tu beb!



combi rasa ramai anak remaja mmg suka sesuatu yg mencabar.tenaga yg berkobar-kobar harus disalurkan ke tempat yang berfaedah.ibu bapa harus mendorong supaya mereka rasa diberi perhatian yg sewajarnyer.



PLKN skrg menjadi rebutan dikalangan anak-anak lepasan SPM.2000 permohonan dari anak-anak yg tidak tersenarai nama dlm pengambilan tahun ini.namun tempat yg terhad tidak semua dapat join.cerita yg best-best dari bekas pelatih PLKN membuat ramai anak-anak teruja.bujang combi pun tidak ketinggalan..



sebagai ibu combi selalu kurang yakin dgn kemampuan bujang combi.apatah lagi dia ni mmg manja tahap gaban. sesungguhnyer kemahuan mengatasi segalanyer.combi sgt berbangga sbb bukan mudah bila menjadi kadet polis sekolah.



berlatih ditengah panas mentari dgn kasut boot yg berat,membawa senapang(besi tu beb)berkawad dgn betul(salah kena denda)adehh rasa mcm tak percaya jek.
kulit bertukar kaler hitam bukan halangan.minat mendalam dgn sepasang uniform biru gelap membuat semua kepayahan menjadi mudah.syabas darl!



tapi..combi tahu kerjaya sebenar idaman dia berkaitan dgn kapal terbang.apapun kena tunggu sehingga april 2010.
combi sokong apa saja tapi kena tgk kemampuan la pulak.tak gitu darl :)



*combi nak dia jadi pendidik mcm abah & kakak dia.

*gambo kadet polis ehsan dari camera kawan dia..TQ

layan jerr..


16 comments:

Dj Epoi said...

Selamat Malam Tuan Bujang...!!!

Saya Prebet Dj Epoi Melaporkan semua anggota dalam keadaan terkawal dan baik Tuan!!!!!!

kihkihkih.......

Cayalah Bro Bujang...
Nanti tolong ajawkan Mama *KAWAD* eik?

cikgu panji said...

wow...bersemangat dgn uniform biru. hensem

amirul said...

Salam Kak Combi,
Apa2 pun impian Bujang... harus diberi sokongan + dorongan kuat... didoakan impiannya menjadi kenyataan... ameen...

kuIna Jentayutiara said...

dah beso panjang rupanya ank teruna nie..beso dr maknya...

Mak Su said...

mmg tak dinafikan, ada ramai yg excited dgn program plkn tu.

echah_syed said...

dj >> kalo mama kawad alamat kena denda bertubi-tubi :p

echah_syed said...

cikgu >> hensem?? amboi puji bakal menantu nmpk :p

echah_syed said...

amirul >> betul tu..insyaALLAH :)

echah_syed said...

kuina >> cepatnyer masa berlalu ekk :)

tak nak booking ke?? :p

echah_syed said...

maksu >> betul tu maksu.. :)

izan said...

combi,

betul tu... izan pun gitu. kenapalah selalu tak yakin dengan kemampuan anak2 dalam aktiviti lasak. selalu ada rasa takut dan sebagainya.

bila bujang combi dah lengkap berpakaian begitu nampak encem dan bersemangat ...

echah_syed said...

izan >> jadi mak begitu la ekk.combi selalu berpesan supaya jaga diri baik-baik & nak buat sesuatu mesti pikir dgn waras jgn emosi.

cerita budak-budak bergadoh kat sekolah smpi berbunuhan risau laa :)

dia ckp dah turun berat bdn sejak berkawad :D

Adry said...

halamak.. best la unit beruniform ni.. teringat zaman sekolah menengah dulu.. hehehe


Adry @ http://www.adrysabry.com

TokNabe said...

Kalau boleh ramai ibu bapa nak anak2 diorang jangan cepat sangat dewasa... betul ke?

echah_syed said...

adry >> combi dulu bulan sabit merah uniform putih bersih :)

echah_syed said...

toknabe >> uishh mane pulak.mesti tak sabo nak tgu anak beso sbb nak timang cucu ekeke :p