Wednesday, April 8, 2009

terapi mata & minda..

manusia terlalu kejam sampai rumput pun minta simpati..!

acah jer..ade duit ke nak bayar saman :p


dulu disekolah warning mcm gini ade dimana2.. :D

ade yg miang tgn nak curi ekk.. :)

hehe.. CCT.V ??







anugerah alam yg patut dipelihara..zaman skrg org dah tak ambek peduli pasal menjaga semua mende alah ni.yg paling rasa terkilan sampah dicampak dari tingkap kereta jer.di spnjg jln nak ke kundasang pun ada org yg 'buta hati' melonggok sampah sukati jek.

sedangkan kundasang menjadi kunjungan pelancong dari dlm dan luar negara.macamana ekk mentaliti org kita..lu pikir la sendiri..!



combi pernah nmpk seorg pompuan muka cantek giler lagak mcm model tp buang tisu paper mcm gitu jer diatas lantai disebuah shoping complex yg fofular disini.harap muka jer laa :p


jom layan jer..


location : kinabalu war memorial kundasang


22 comments:

@cu SaYaNg said...

cantik nye kak echah
rasa mcm nk b'cuti ke sabah la lps nie...

cerpelai said...

Kehkehkeh..
Muka cantik tak guna gak kalo hati hitam..!! Manusia ni lagi dilarang, lagi dia nak buat..!! Betul tak?.. Semacam satu thrill untuk dia melanggar hukum dan peraturan..

Suruh dia masuk Fear Factor laa kalo nak thrill sangat ye tak..?! Makan najis..
Kehkehkeh..

Mak Su said...

cantik tapi dot dot dot? eeeiiiiooouuuuu

MaMaQaYPo FaMiLy said...

kak Echah suka Travel ek? besh besh besh...

cj'alhafiz said...

betul tu combi....
bukan setakat yang lawa ja tak reti..
tapi yang peliknya....
yang duk belajar kat universiti pon 2x5 tak retinya...belajar bertingkat2 tapi mentaliti masih tak meningkat...adooi....susah..susah...

sebaliktabir said...

Harap muka je la...
Mana boleh harap...
Tak guna mengharap...
Langsung takde harapan...

Kita sendiri mesti ada kesedaran.
Kita mempunyai fasiliti kelas pertama,namun mentaliti masih jauh bawah kelas ketiga.

Kita didik generasi warisan kita tentang kesedaran ini.
ye combi&hubby...

izan said...

combi,

hihi... zan bayangkan rumput dan bunga-bunga tu kalaulah buleh bercakap betul2...

memang kadang-kadang insan ni terleka tu yang mcm2 buleh berlaku... tak sengaja terpijak atau tak sengaja tangan saja nak berjalan memetik bunga2.

echah_syed said...

acu >> meh laa :)

echah_syed said...

cerpelai >> bagus idea tu.. :)

mkn najis..erkk :(

echah_syed said...

maksu >> org tgk muka..perangai kemudian.. :D

echah_syed said...

mama >> suke tp dlm negara jek.. :)

budget ado.. :p

echah_syed said...

cj >> blajo tinggi2 mentaliti masih low klas.. :p

echah_syed said...

sebaliktabir >> semua bermula dari rumah.. :)

echah_syed said...

izan >> manusia pun dah jadi makhluk perosak.. dunia dunia!

muadzlife said...

wah ni pomot habis habisan nih..:)

echah_syed said...

muadz >> bila nak dtg..?? :)

cikgu panji said...

Teringin jugak nak pergi Sabah tapi tak tau bila.

echah_syed said...

cp >> cikgu & cikgu mailaa time cuti semester.. :)

Lily.Lulu said...

kelakar pulak bila baca papan2 tanda tu

:D

echah_syed said...

lily >> tu la pasal..mcm bahasa import :p

alidyangon said...

Sis echah

Seronok tengok papan tanda tu

elok kerajaan kena buat papan tanda tu kat seluruh jalanraya di Malaysia ni

contoh:

Pandu melebihi had laju denda RM300 ada cctv.

Pandu laju sambil memegang handphone denda RM1000 ada cctv

Pandu laju dan mabuk denda RM1500 jika anda sempat ditangkap dan tidak mati kemalangan ada cctv

Kemalangan akibat memandu mabuk arak denda RM1000, jika anda tidak mati akibat kemalangan

dan sebagainya

ha ha ha ha

bunyinya mungkin kasar dan kelakar, tapi mungkin berkesan

sekian

echah_syed said...

alid >> betul tu.. :)

org takut bila nmpk polis atau cctv hehe..

yg tak pakai seat belt cepat2 pakai..

yg selalu redah lampu merah terus jadi penakut..walhal speedy mcm pelesit.

kat dlm lif mula2 buat perangai haprak bila nmpk cctv terus jadi alim kuang 10x

kompem berkesan :)