Tuesday, July 28, 2009

mana gula weiii..??


selepas maghrib tadi combi gi cari gula kat giant inanam.korang tahu tak skrg kat sini kami ketiadaan gula.heran betul beb.mayb sbb nak sambut bulan ramadhan kot jadi dorang berabis membeli gula utk buat kuih jualan atau pun harga gula akan naik lagi.

biasa combi mmg stok 5 atau 6 pack setiap bulan.tapi rasa mcm dah lama combi tak beli gula.bila check dlm gobok cuma ada 2 pack jer lagi.adehhh..harap menjelang ramadhan keadaan akan kembali normal.mmg kecoh org bertanya gula kat giant tadi.

balik dari giant singgah kat terminal bas inanam pekena sate.huby makan nasi pattaya.kami berdua jer sbb dak dua org tu takmoh ikut.huby beli pau kacang hitam tapau utk dorang berdua tapi bila smpi rumah masing-masing dah kekenyangan so masuk esbox jer.besok pagi bole stim buat bfast.

layan jerr..


18 comments:

TokNabe said...

Balik keje nanti nak check stor.... ada lagi tak stok gula. kalau tak ada, nak kena pi cari ni... takut2 kat sini pun tiada stok gula kat market.

Sis-Lin said...

mama kalo agk2 dh x de bgtau,nnti lin poslaju kan utk mama..hehehe

pelik gak yek..ermmmm semut bwk larik ke semua...

AziS said...

heran lak gula ni. asal ada apa2 je perayaan mesti ghaib...hahaha

echah_syed said...

tok >> cpt nnt habis stok :p

echah_syed said...

sislin >> tu laa dorang mandi gula kot :p

echah_syed said...

is >> restoren pun berebut sbb takut abis stok mcmane nak berniaga kan.. :D

atau sengaja kot sbb nak kasi naik harga lagik :(

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Memang selalu gini kan? Sorok2 jer bila time harga melambung, baru keluarkan...

echah_syed said...

mama >> kat sana tak kot..sini jek :(

CT Delima said...

Combi maniss.. mana hilang nya GULA ni bila setiap kali nak posa erk..kat kl ni tak der lagi kekurangan gula. tak tau lah sat2 nanti. sama lah ct guna 5 kampit gula pasir setiap bulan.tu pun tgk keadaan lah kalau banyak buat kuih banyak lah guna gula hehehehe.

cerpelai said...

Biasa laa dekat-dekat perayaan ni.. Ada yang sanggup sorok gula sebab nak tunggu naik harga.. Borong murah, jual mahal..!! Sapa tak nak ye tak?

Itu cuma tekaan je laa.. Harfiahnya memang dah ramai buat camtu..

echah_syed said...

ct >> byknyer sebulan smpi 5 kilo.ni kena beli cpt buat stok.. :)

combi tak ramai dan jarang buat kuih so sebulan sekilo jer..kalo ade tamu lebih ler siket.

tapi utk raya kena stok lebih siket sbb raya sebulan kan :)

echah_syed said...

cerpelai >> combi rasa dorang ni borong kampit utk buat kuih kot.sbb bulan ramadhan gerai kuih mcm cendawan lepas ujan.

semua org nak guna gula smpi kedai terpaksa catu supaya lebih ramai org dpt beli.

smpi hari ni combi masih tak dpt gula nih.adehhh risau gak :(

chekdenoor said...

kat rumah chekdee ....kami kurang guna gula halus...kalau ada pun sekilo hanya untuk guna masak sambal tumis atau ketika sediakan tea o panas bila ada tetamu ..... so..sekilo gula boleh tahan berbulan-bulan lamanya. Minuman harian...semuanyer sekarang guna yang 3 in 1 ........

Firol said...

Takkan nak jadi krisis gula lagi..hoho...kuih raya tawar tahun ni hahahha

Basuh Baju said...

bgs jgk tu..biar rakyat malaysia kurang sket gula dalam badan..haha

echah_syed said...

chekdee >> a'ah kat umah ni pun sama.gula tak byk guna cuma bila buat kuih atau ade tamu.combi dgn huby guna 3 in 1 gak.anak-anak tak minum sgt teh.kopi lagi ler dorang tak minum.

tapi ramadhan ni nak buat kuih anto surau kena gak stok gula :)

echah_syed said...

firol >> hehe jamu biskut masin jer lah :p

echah_syed said...

basuh baju >> gitu ekk :D