Thursday, February 7, 2008

lalat 070208 22.50pm

jangan sebab LALAT seekor habis susu sebelanga !
"jika seekor lalat jatuh ke dalam minuman kamu,maka benamkanlah (lalat itu sepenuhnyer dalam minuman itu ) dan kemudian buanglah (lalat) itu.kerana sesungguhnyer pada sebelah sayapnyer terdapat penawar manakala pada sebelah yang lain terdapat penyakit"
~ hadis riwayat Abu Hurairah ~

7 comments:

Ungku Nor said...

akaakkk..salam
lama sungguh tak nyinggah sini.
Tanggang sungguh saya ni, kan kak?
hehehe.

dah tgk award tu, ahakss..mekasih banyak.
sayang akak, muahs!

echah_syed said...

ungku nor >> windunyerrrrrrrrr !

tetiba diam jer..ingat combi buat salah..huhuhu

bzbzbz ekk..ikut Datuk gi jjln ker??

~ cyg ungku ~

aNgRiAni said...

~ akakkk...tq coz bg ijin tak jwb tag tu...hehehehe...

~ tantekkk lah munge tu...

echah_syed said...

yani >> satu sama ni..sbb combi pun belom buat tag yani lagik satu kann..

bila nak buat ekk??

~ kisah lalat ni ade pengajaran bagi mereka yg bijak menilainyerrr !

~ lalat ni bkn pembawa penyakit tp penawar kpd yg sakit..x kisah laa sakit ape pun.. :p

Ziana said...

suka ayat nih..
thanks mama
:)

OD said...

Salam Combi...
Memang cantik kata-kata ni. Sama macam nila jugaklah, kan... tapi nila tak boleh la nak kena buat cam lalat tu...

echah_syed said...

ziana >> a'ah pandai org yg mencipta peribahasa ni ye kakdik!



OD >> byk maQrifat dlm kisah lalat ni..jom kita selam tp jgn smpi tenggelam udah ler..:p