Thursday, August 20, 2009

air kelapa plus kurma...


~ air kelapa & kurma penawar H1N1..?? insyaALLAH semua dgn izinnyer juga ~


salam ramadhan semua..


malam ini kita tengok anak bulan dan insyaALLAH kita akan menunaikan ibadat puasa samada besok atau lusa.combi rasa sangat teruja sbb dapat berpuasa lagi pada tahun ini.alhamdulilah umur combi dipanjangkan ALLAH swt dan diberi kesihatan yg baik.combi berdoa semuga combi sekeluarga dan semua umat muslim dapat menunaikan ibadah puasa dlm suasana aman damai & sempurna. bulan puasa tahun ini disambut bersama dgn kemerdekaan malaysia yg ke 52.



marilah kita tinggalkan semua perkara berkaitan sakit hati,marah dendam,bertikam lidah,riak dan yg sewaktunyer utk mencari keredhaan ALLAH swt.bulan ramadhan bulan ibadah dan bulan kita merebut pahala yg berlipat ganda.berpesanlah sesama kita kerana kita tidak sempurna serta mudah alpa.



layan jerr...



25 comments:

SYAbAR said...

Salam Combi,

Selamat Berpuasa, tp kawe tak sambut posa la.... hehehe paham2 saja la

Kalau camtu, nak bykkan minum air kelapa + kurma la bulan posa ni.

Selamat bertarawih....

chekdenoor said...

Hai combi,

Selamat berpuasa...mudahan puasa kita semua tahun ini jauh lebih baik dari tahun-tahun yang lepas.

abu muaz said...

Betul tu air kelapa elok untuk diminum sebagai penawar. Salam Ramadhan semoga ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun yg lalu.

AziS said...

salam mama
saya dah di kg balik berubat.
ada kenal sapa2 bahagian sektor pend islam?

echah_syed said...

syabar >> ws syabar..

ooooooo red flag dah naik ekk :p

sejak musim panas ni kat rumah sentiasa ada air kelapa.kurma pun dah stand by sejak kecoh2 H1N1 aritu.

slmt berposa dan insyaALLAH tarawih tahun ni harap2 sempurna.amin

echah_syed said...

chekdee >> amin ya rabbal alamin :)

selamat berpuasa dan slmt bertarawih.

echah_syed said...

abu muaz >> air kelapa pun murah penawar panas badan.

slmt berpuasa dan selamat bertarawih :)

echah_syed said...

is >> ws is..

ehhh puasa kat kg ekk.

rasa mcm takde ler is..nnt nak tanya abah ana.

izan said...

combi,

zan doakan kita semua selamat menjalani ibadah puasa dengan jaya dan sempurna. hilangkan segala yang tersimpan dalam hati agar cahaya keceriaan terpancar ....

windu lar nanti .... bolan pose balik awal tul ....

echah_syed said...

izan >> slmt mengumpul pahala ramadhan izan.. :)

best pe balik awal.. :D

zany said...

kak combi
kita dah dua kali ambik kelapa muda + kurma, esoknya rasa batuk hilang sikit, kena amalkan dua tiga hari kot. Alhamdulllah.

selamat menyambut ramadan kak.

cerpelai said...

Ni yang bebudak APO? bagitau gua hari tu Combi.. Kurma dengan kelapa tu diorang kata mujarab..

Tapi gua belum try pun lagi..

Selamat berpuasa pada Combi dan keluarga..

echah_syed said...

zany >> betul tu.combi pun dah baik batuk sbb air kelapa ni sejukkan badan.

sejak 3 minggu yg lalu hari2 combi beli kelapa muda.jgn campur ais mesti minum begitu jek tau.

slm ramadhan gak utk zany dan famili :)

echah_syed said...

cerpelai >> insyaALLAH mujarab sbb air kelapa ni penyejuk badan.airnyer pun bersih tak tercemar kan.minum terus dari kelapa lebih baik bro.

combi dah 3 minggu minum air kelapa ni.hari2 beli sbb kat sini mudah dapat ada dijual ditepi jln raya jek.kurma mmg byk khasiat semua org dah tau.

slm ramadhan utk bro dan famili gak.

sebaliktabir said...

Selamat Berpuasa penuh!

echah_syed said...

sebaliktabir >> ermmm blom bole posa penuh masih subur..hiks :p

selamat berpuasa utk bro & isteri gak.

suara said...

Salam Ramadhan Combi...
Bulan gandaan pahala... amat rugi kalau kita tak gandakan amalan, kan?
Ramadhan akan datang dan pergi... tapi Ramadhan tak mungkin kembali. huhuhu...

Jard The Great said...

selamat bersahur dan berpuasa ye.. ;p

echah_syed said...

su >> slm ramadhan su..

betul sgt..minta ALLAH beri kesihatan yg baik spjng ramadhan.

echah_syed said...

jard >> slmt semua jard..semoga kita dapat pahala puasa yg sempurna.

@cu SaYaNg said...

kak echahhhhhhh!!!!
selamat berposa ye
acu mohon ampun & maaf atas semua salah silap acu...0-0 ye kak..

Lily.Lulu said...

selamat berpuasa auntie dan keluarga.

:)

echah_syed said...

acu >> sama ler kita acu.. :)

echah_syed said...

lily >> slmt berpuasa gak utk lily & EA.

wahhh skrg bangun sahur berdua lah yer ^_~

Nadia Yuna said...

selamat berpuasa kak =)