Sunday, August 30, 2009

syukur pada yg esa..

salam merdeka..


tanggal 31 hb ogos setiap tahun kita menyambut kemerdekaan malaysia. kita menyambut tahun yg ke 52 pada tahun ini. sedar tak sedar kita semakin hampir ke tahun 2020.masa tu combi dah pakai tongkat kot..hehe :p



marilah kita bersyukur kehadrat illahi kerana malaysia aman makmur walaupun ada yg suka jadi batu api utk memecah belah kita semua.tidak adakah sesuatu yg menjadi kebanggaan kita sebagai rakyat malaysia sehingga sanggup menyatakan perkara yg buruk sahaja?? bersyukurlah kerana ALLAH akan tambah nikmat bila kamu bersyukur.



marilah kita muhasabah diri kerana kita menyambut merdeka dlm bulan puasa.jangan biarkan hati kita dipenuhi hasad dengki,marah dendam,buruk sangka sehingga kita lupa kita hanya singgah sementara didunia ini dan tempat kita abadi disana nanti.ALLAH akan cabut nyawa kita bila-bila masa sahaja kerana mati itu pasti.



sempena hari merdeka marilah kita ramai2 sujud syukur dan laungkan dgn megah & bangga ungkapan keramat ini ..


MERDEKA MERDEKA MERDEKA !!!


layan jerr..

sila kesini utk mengerti erti kemerdekaan yg sebenar >> www.malaysiamerdeka.gov.my

19 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

MERDEKA!!!!!! MERDEKA!!!! MERDEKA!!!

Dj Epoi said...

Salam Kak!

Saya Bershukur jadik anak Malaysia Kak....

Gua Up kan lagi satu..!!
Merdekaaaaaaa....
Merdekaaaaaaaaaaaaaaaa
Merdekaaaaaaaaaaaaaaaaa
Merdekaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa( Tambahan ) hehehhehehehe

Kak...betul ar Kak banyak lagi Manusia2 di bumi Malaysia yg Belum Merdeka dirinya walaupon Negara dah 52 tahun Merdeka!!

abu muaz said...

Salam kemerdekaan.

rumah kuning said...

MERDEKA!!!!!!
Puasa ke??

IxoR@ said...

Bagaimanakah kita menghayati erti kemerdekaan....

Harap bukan hanya laungan MERDEKA...

Syukur kerana masih diberi peluang utk menyambutnya dengan aman dan sentosa....

Real Woman said...

MERDEKA MERDEKA MERDEKA.. harapnya rakyat Malaysia juga dapat memerdekakan pemikiran yang mana masih lagi seperti dijajah!

SYAbAR said...

Syukur aku anak merdeka bumi MALAYSIA... terima kasih pejuang bangsaku, terima kasih tanahairku.

MERDEKA, MERDEKA, MERDEKA

Combi... bila gamaknya kita Merdeka raya ya!

echah_syed said...

mama >> merdeka..!

echah_syed said...

dj >> asik nak burukkan org sedangkan diri sendiri tak sumbangkan apa2 pun..pelik bin ajaib :(

prasan hebat ler kunun..pirahhh !

rasa nak tembak jer pastu mayat campak dlm kandang rimau..bole gitu :p

echah_syed said...

abu >> merdeka..!

echah_syed said...

rumah kuning >> bukan istana kuning ke??

mesti ler posa yang oii ^_~

echah_syed said...

ixora >> sgt bersyukur :)

echah_syed said...

real woman >> pemikiran masih dijajah sbb terlampau dimanja :(

merdeka..!

echah_syed said...

syabar >> sgt berbangga kerana malaysia punyai rakyat patriotik mcm syabar.tahu bersyukur dan menghargai anugerah yg esa.

merdeka raya..?? hari merdeka sama dgn raya ekk.

alidyangon said...

Kak Echah

Merdeka ( jerit 3 kali)

Cuti (Jerit 18 kali) sebab aku ada meeting di KL, Miri dan Bintulu sekali gus kira bercuti di Malaysia

he he he

Nota: Please check your mail sis

echah_syed said...

alid >> salam merdeka bro..

sioknyer jejalan saja bah :)

skrg ade kat KL kan..bila balik mynmmar?

dah cek..tak sabo ler tu april 2010 bukan lama pun.

kita pun tak sabo nak tengok mix melayu jawa & mynmmar :D

mesti cute kan :)

phalla said...

hi , your site is good, can we exchange link?
here is my link
http://khmerlovenews.blogspot.com

I hope you can

Best regards,
phalla

ummu Masyitah said...

Merdeka, Merdeka, merdeka..
sama2 lah kita emnajga keharmonian ini.
terharu sangat Malaysia dah merdeka 52 tahun. akalulah arwah atok saya hidup lagi, mesti dia akan sibuk berceloteh tentang perjuangan menuntut merdeka ini.

echah_syed said...

ummu masyitah >> betul tu.mak combi selalu cerita kesusahan dia time jepun dulu.

thnx singgah sini :)