Wednesday, June 25, 2008

jom mkn... 250608 4.37pm


mee hon ker bihun..

sejak kecik mak combi sebut bihun..so bihun laa :)

ni combi goreng sendiri tau sbb semenjak dua menjak ni combi rajin masak :D

selepas 2 mgu ni kita stop post makanan hehehh :p

sila sila :D

nota : cili tu nmpk sgt tgn tak berseni yg menghirisnyerr :(

7 comments:

muadzlife said...

laaaa...sedapnya nampak...nakkkk

echah_syed said...

muadz >> hehehh meh laa :)

aNgRiAni said...

kak...mo tanya nie
kalau mcm nie biler bole kurus??? uhukssss
makan ajer kiter yer...
:-p

aNgRiAni said...

ni ikut selera anak tekak yani laa yer...kalau akak nak tuko pun...no hal punya...
macam ni :
- ikan basung/kembung/tulai/...tp paling setappp ikan basung laaa
amik periuk, perahan air asam jawa (kasi pekat tau)
jgn lupa buang bijik :-p
- pastu kupas bawang merah & bawang putih...berapa byk ikut suka
- hiris/mayang
pastu masukkan dalam periuk bersama dengan air asam jawa dan sebuk kunyit (kasi banyak sikit yer)
-masukkan ikan yg dah dibasuh
susun cantekkk2
-pastu tuang minyak sedang2
- masukkan sikit air...jgn banyak
- masak di atas dapur gas
- kalau dah mendidih baru laa akak masukkan garam secukup rasa...ajinomoto...
- tengok dah masak...tutuplah api...

kalau akak nak wat resepi sendiri pun ok laaa kak..
makan ambuyat ni ikut selera kita...
buat sambal belacan...mesti berpeluh jeruk

kalau ada apa2 lagi nak tanya, jgn segan2...
hiksss :-p

echah_syed said...

yani >> jgn kurus dulu ..lepas mkn ambuyat baru diet balik hohoho :p

besok nak gi cari ikan..tp problem laa skrg ikan takde.td abe beli sotong jek :(

sambal belacan tu nak mkn camner??bkn ker ambuyat tu mcm gam..bole ker melekat sambal..konpius nih :D

btw maceh yaa..pnjg lebar menaip tuk combi *hugs*

aNgRiAni said...

no hal punyer
akak punyer pasal yani onn jer
hehehehehehehe...
makan guna chopstick kayu tu kak...
nak demo mcm ner erk? cuba cari kat youtube
ada kot owang demo cara2 makan ambuyat
tapi memang setappp kak
:-p

echah_syed said...

yani >> ana pernah mkn kat umah kwn dia dilabuan.. :)

dia kata pernah buat ambuyat dgn kwn dia cuma kuah tu jek dia tak blajo buat lagi.. :D

besok kalo ade ikan bole try buat :)