Monday, March 24, 2008

pasar ooo pasar 240308 2.17pm


pagi2 tadi combi gi workshop cek tyre keta sbb rase mcm angin dok kuar..tapi alhamdulilah takde bocor bagai jadi save budget sbb takyah tuka tyre baru.. **lega sgt bahh**

pastu gi pasar laa pulak sbb huby takde. selalu ni keroje dia kalo nak manje2 gituu...smlm kat tuaran ade tamu mingguan jadi tak byk ikan bagai sbb kebanyakkan dah abis dijual kelmarin.yg ade cuma saki baki jer.alang2 dah kuar combi beli jer sbb besok malas nak kuar lagi..

nak cari bekpes pun takde yg berkenan dihati jadi combi beli pecal jawa.bahannyer cuma bihun,nangka muda, timun & kacang pnjg disiram dgn kuah kacang.bole laa asal adoo giteww :p

nota jari : pisang tu fav my bujang...kat sini pisang sgtlaa murah tau berbanding kat kg combi.
ikan & sutun pun cam lemau dah..tapi beli la gak sbb malas nak merayap lagik.

8 comments:

aNgRiAni said...

akak...asal tak captured gamba penjual ikan tue sekali? kasi glamer maaa penjual ikan di sabah tue...hehehehe...segar-bugar ikan tu kan kak...kalau kat tawau ni lagi murah tau...yani sempat lagi merasa ikan basung sekilo RM 1...kalau nak 1/2 kilo...dapat 50 sen...tapi tak tergamak...

akak...pisang tu nak wat cucur ker?

echah_syed said...

yani >> lenkali combi snap arr.. :p
cari yg emsem2 sket special utk yani.. :D


skrg ikan mahal yani..kembong 7 ekor dah rm10 hengget.basung setompok rm5 hengget :p

beli jer kalo mahal kira sedekah laa..kesian dok paso sehari suntuk tmpt yg paaaling tak selesa :(

pisang tu boy mkn cam gitu jer..mmg dia suke sgt dari kecik2 lagi.pisang ijoo tu yang oii bkn pisang utk digoreng :p

aNgRiAni said...

~ hehehehe...akak nie, ckp pelan² ciket. kang owang lain dengar...tak pasal² dorang gelakkan yani...tak tau jenis pisang...ekekeke...hebat gak boy yer...sedap dimakan begitu sajer...hikhikhik...

~ pasar kat tuaran erk kak? kat tawau nie bole tahan juga pasarnya...rasanya tempat paling bising dalam dunia...yani kalau gi pasar, en. mat6 mesti ituttt...hehehehe...tempat nak berpaut...huhuhuhu...kang terjatuh kat situ, sapa yg malu...hehehehe...yani gak...

~ buka bab pasal terjatuh ni kan kak, mggu lepas kerani opis merangkap member baik yani kat cini, gi bershopping kat jln masjid india...kan kat situ dah cantik and bertingkat bagai jalannyer...member tu pakai kasut tinggi yg baru saja dibeli di sogo...nak kontrol ayu kunun. entah mcm mana, dia boleh jatuh tergolek² kat situ...adusssss...gelak guling² yani bila dia citer...ahaks...mujur takde org kenal aku, katanya...

~ makluman : citer di atas telah diceritakan kepada Combi dgn kebenaran tuan punya badan...hihihihihi...

azlanlin said...

uiii combi...gagah perkasa no...!

stok utk berapa hari tu combi? bab tapai yg DakLan kalah tu...mcm kata yani, sedap dimakan begitu sajaaaa!

Ziana said...

mama..
sotong masak kicap..
ok?
:)

echah_syed said...

yani >> akak pun ade citer lucu gak kat dpn org ramai tp nnt kita meshorat tingkap ekk.malu org tau aihhh :p

smpi skrg kalo ingat balik rase nak sorok muka dlm kain.. huhuhu :(





daklan >> skali skala daklan kena laa gagah perkasa.. dlm hati bersimpati dgn single mama :)

tapai???fav combi tapi tapai pulut jer sbb mase kocik2 mak selalu buat.tingat zaman dolu2 daklan..sayu nyerrr..

combi beli stok sehingga abis dimkn..tapi tatau bila nak abis tuu..kita 2 org jer ni kat umah :(






ziana >> ok tu ziana tapi tadi mama goreng kunyit letak bawang beso n cili kering..wangi tau :(

pandai anak mama ni goreng sutun kicap ekk :)

Lily.Lulu. said...

dah lama x gi pasar .....
nak sotong goreng tepung boleh ???

:D
hee~

echah_syed said...

lily >> kena blajo gi paso tau..ehem ehemm :p


sedap sutun goreng tepung..jom kita suh kakdik masak nak???


**hugs**