Tuesday, January 26, 2010

dimana kan ku cari..

baki gula yg ada skrg..

bole ler dari takde kan..

Adehhh...dah sebulan lebih rasanyer susah nak nmpk gula kat sabah.combi mmg takde stok gula dlm gerobok.dulu setiap bulan combi akan beli gula utk stok ketika kecemasan.tapi sejak dah nak kurangkan makan gula takde ler combi membeli gula kononnyer.hahh..ambek ko bila betul-betul dah darurat baru tau.sesiapa yg nak datang ke rumah combi sila bawa gula atau tapau air memasing yer..heheh :p


ada kawan combi beli gula sekilo rm2.20.macamana tu??kalau dah terdesak pejam jer sebelah mata buat-buat tak mahal.apapun mmg ada org menangguk di air keruh nmpknyer..


ada restoran tak jual teh O,nescafe O atau jus buah-buahan cuma yg ada minuman bersusu sahaja.ermmm kalau bersusu pun mesti nak taruk gula siket baru ada ummpph betul tak??


O ye...'dimana ada gula,disitu pasti ada semut'.combi dgr lori gula menjadi rebutan dan sebutan ramai org skrg.asal ada berita tentang lori gula maka berduyun-duyun lah rakyat jelata menunggu dgn setia esp peniaga kedai makan.sorang hanya dibenarkan membeli 2 kilo sahaja(ek elehh..).tapi sehingga hari ini combi belum nmpk lori gula pun (mmg tak nmpk sbb dok kat rumah..hehe)


*baki gula diatas combi simpan utk buat sambal tumis jek.kalau takde gula lain pulak jadi sambal tumis kan.tak suka!

*mesti laku giler produk minuman 3 in 1 skrg kan.. (^_^)



layan jerr..









15 comments:

eelobor said...

senyuman combi semanis gula...hehehe

azieazah said...

EELOBOR > Kang tak pasal-pasal masak sambal tumis, ECHAH senyum jerrrrr... tahu-tahu sambal dah ready seenak rasa...!

wehhh CHAH, sini pun gula bukan boleh beli banyak. Mujur aku cuma biasa 1kg utk sebulan... So kalu naik harga pun, aku pejam mata jer bayor...

echah_syed said...

eelobor >> ermmm dah kembang setaman ni :P

oits..azie dah jeles tu :D

echah_syed said...

azie >> masa aku bercuti kat kg lagi gula dah problem tapi aku tatau.balik sini kecoh org carik gula.kalau tahu aku beli satu kontena bawa jual kat sini ha ha ha :D

risau gak takde gula ni.. :(

Mak Su said...

parah ni, nak kena tanam tebu sendiri ker ek?

eelobor said...

hehehe...kak azie pn apa kurang nyer. suka tgk gmbr tahun 1984 tu.

echah_syed said...

maksu >> tanam tebu ditepi bibir ke?? :D

echah_syed said...

eelobor >> masa tu mesti dia jadi rebutan para jejaka ekk :)

azieazah said...

Makkk aiii... kat sini plak si EELOBOR ni puji akuu.. alahaii..

kang ada lak yg jelez nihh..

aku kena buang ler gambar tu. Aku buh sebab tengah kemaruk jumpa gambar lama, so aku soh anak aku scan dan aku simpan kat FB aku..:D

azieazah said...

ECHAH > rebutan para jejaka? silap tuuu... sugar daddy pun ramai gakkk... hahahaha!

echah_syed said...

azie >> sugar daddy ok ler tu..aku risau sugar mummy jer nanti hang kena jual ke BATAM (^_^)

hang letak gambo lama kat fesbuk tu nak carik bf lama hang ke?? heheh :p

zeqzeq said...

gula dalam air jer tada ganti,

gula dlm gulai ada ganti kan?

CT Delima said...

Combi manisss.... ingat musim kekurangan gula dah habis :) rupa nya makin teruk yek kat sana. Tak per lah sekurang2 nya bole elak dari penyakit kalau kurangkan gula kan hehehe.

Alhamdulillah kat KL ni masih okey lagi. tu hari pun CM saje jer beli lebih untuk simpan stok mana tau kot2 gula kena sorok lagi kan. Ct pun selalu gak buat kuih, jadi nya simpanan gula harus lah sentiasa ada.

Nak mintak ct pos kan gula ke Sabah tak ni :DD

echah_syed said...

zz >> gula dlm gulai?? kita masak gulai tak taruk gula ler :)

echah_syed said...

ct >> a'ah kat sini darurat gula dah ni.. :(

semua kedai pun takde gula.heran jugak.

timakasih ct...takpe lah combi dah pesan dgn kawan2 kalau ada yg jumpa tolong belikan.

dulu combi selalu stok gula sampai 5 kilo setiap bulan.konon nak kurangkan gula dah lama combi tak beli gula.tak sangka nak jd mcm gini pulak :(