Friday, January 29, 2010

bukan mee "mamak" tapi mee mama... :-)


jom jamu mata...sekurangnyer puan-puan dapat idea nak masak utk wiken ni kan.maklum ler hujung minggu sambil bersantai kat rumah bole ler masak utk famili...tapi awal bulan ni ramai yg makan kat luar maklumlah nak tukar selera.. :-)

mengutamakan famili dlm agama islam sgt dituntut dan seorg suami akan diberi pahala sedekah..
ada jugak suami dgn rakan taulan sgt bermurah hati belanja makan sampai tak henggat donia tapi dgn famili sgt berkira yakni 'kudukut' tangkai jering..haiyaa!(tak baik tau..)

ada...mmg ada.ini fakta bukan auta.sesiapa yg terasa dirinyer termasuk dlm golongan yg combi maksudkan sila berubah yer kerana rezeki yg anda dapat itu adalah berkat doa famili yakni isteri dan anak-anak.alhamdulilah.

tazkirah dipagi jumaat yg mulia... (^_^)


layan jerr...


*ahad ni nak jumpa bujang...ermmm huby suruh masak ketupat segera dgn rendang daging atau pun kari daging kentang..kena osom dulu nih :p




20 comments:

eelobor said...

emm...combi, tukar menu lain lak. apapun mmg ttp best la. meleleh air liur

Dj Epoi said...

Salam sama Bujang yer Kak!

kakcikseroja said...

Salam Combi..

6 - 8/2 nanti, En. Suami kakcik akan ke KK seterusnya ke Kundasang. Mulanya ingat nak ikut macam selalu.. fikir punya fikir.. tak jadilah... 18/2 nnt ada temujanji lg dgn Pakar Ortopedik.. :(

azieazah said...

Aku cemburu dgn si Bujang tu sbb ada mak yang rajin dan pandai masa nama ECHAH COMBI...

Mak aku jawooohhhh...! wuaaaa..!

echah_syed said...

eelobor >> mee tu tahun lepas bulan dec punya...pstttt jgn bocor rahsia arr :p

echah_syed said...

dj >> insyaALLAH harap minggu ni takde apa-apa halangan.amin

echah_syed said...

kakcik >> alaa 2 hari jer en suami dtg kalau ikut pun penat jer.perjalanan ke kundasang pergi balik pun dah setengah hari kakcik :)

echah_syed said...

azie >> tak pandai pun aku 'buat-buat' pandai sbb itu pun opis aku hari-hari.

kalau aku mogok tak berasap dapur weiii ha ha ha :D

.....

aku balik kampung..aku jugak yg masak sbb mak aku pun pandai pencen masak beb.ade ke!

sabo jer aku :(

Mat Gebu said...

Kak combii....mee goreng combi comey satu!!!!!!!!!!!!.....hahaha, mmg sedap!!

Mak Su said...

terliur tgk gambar :)

tq combi utk peringatan ini :)

izan said...

combi,

zan x pandai goreng mi besar tu. x pernah jadi.....

kirim salam ngan bujang combi yer... kesian dia jauh dr mamanya.

echah_syed said...

mat >> mat mee yg comey atau tukang goreng mee yg comey :p *malu aii tau

echah_syed said...

maksu >> saje jer maksu...sbb skrg ramai suami dah lupa tanggung jawab sbb isteri dah ada duit sendiri kan... :(

echah_syed said...

izan >> combi pun blasah jer.tapi combi mesti letak fish cake dgn serbuk pati ayam.kalau tidak tak rasa mcm mee goreng.. :)

wiken ni nak gi jumpa dia lagi.1st time berpisah dgn dia begini lama izan.kalau bole kol tanya kabar selalu tak ler rindu sangat.betul tak??

zeqzeq said...

mee sedap/enak terletak pada Kuahnya kan??
jadi tinggalkan KUAHnya sahaja..huhuu kuah Mee MAMA..mee tak nak,,nak kuah

TokNabe said...

Apa2 pun air tangan isteri dan ibu tu yang penting..... mengeratkan ikatan kekeluargaan.

TeacherNunu said...

uiiihhh nampak sungguh sedap mee tu.terus mengidammmmm

echah_syed said...

zz >> yg ini takde kuah so sedapnyer terletak pada perencah.yg penting air tangan org yg masak...hiks :p

echah_syed said...

toknabe >> betul tu sgt tepat! :)

100x claps

echah_syed said...

teachernunu >> jom masak!

thnx singgah sini :)