Tuesday, January 19, 2010

lemak udang nenas...


~lemak udang nenas~


sejak kawin dgn huby combi dah pandai masak lemak udang nenas sbb lauk ni mmg fav huby dan anak2..kalau disebelah utara perak jarang ada yg suka lauk lemak mcm gini termasuk ler famili combi dikampung.biasanye masakan yg popular sejak combi kecil lagi hanya lauk kari samada kari ayam,daging,udang,sotong atau ikan...kari kari kari! :p


teringat masa combi sekolah dulu.balik jer dari sekolah,terus bukak tudung saji kat atas meja.kalau ada lauk kari excited nak makan nasi.kalau takde kari mcm takde mood nak makan.penangan kari mak combi mmg sedap walau kari apa sekalipun.ermmm...mmg ler masakan mak kita yg paling sedap dlm dunia.betul tak??

*anak2 cakap kari yg combi masak pun sedap...sape lagi nak puji kan kalau bukan dorang walaupun rasa kari tu yg 'ado' :D

hujung minggu ni nak masak spagheti nak bawa pergi ke kem... :)


aduiii.. sungguh menusuk kalbu lagu KDCT ~ tanpa mu *sila-sila play kat sebelah :)


layan jerr..



9 comments:

azieazah said...

Aku jarang masak udang sebab TOKLAKI tak leh makan seafood..

tapi aku suka sangat udang..

Hmmm memang belah Perak utara sana kita ni asik ler kari, kari dan kari...

Semua orang akan cakap mak dia masak sedappp...!

Wehhhh minggu ni tak yah lah pi kem. Tido jerrr...Ahaks!

Mak Su said...

betul cakap combi tu, maksu plaks selalu wishing lauk pindang pucuk ubi, or sambal ikan bilis garing, telur dadar pedas pun ok :), hehhehe

rumah kuning said...

mintak semangkuk.... nampak pun dah sedap.

eelobor said...

tgk gmbr saje pn dh terbuka selera

izan said...

combi..

meruntun selera.... sedapnya.

rosnanie said...

salam
nasib baik baru lepas makan nasi, tgh kenyang lagi, kalau tak nak suruh kak echah hantar sini,
(hik hik hik... macam tak ley masak sendiri...)

hazeleyed lady said...

Ass-Salam combi...
Lama kita tak ziarah sini...
Sedap tuu...

mummyseri said...

salam kak combi..meleleh ayaq lioq jatoh atas keyboard ni tgk udang akak msk elok je berendam lam kuah lemak tu..yumm..yumm..

@cu SaYaNg said...

wah...sedap nye udang tu..