Wednesday, January 6, 2010

PLKN


bujang combi terpilih utk mengikuti PLKN sesi pertama 2010 bermula dari 4hb jan sehingga 14 hb mac 2010 di kem sinar jaya,kota belud sabah.

hanya 4 org yang bertuah dipilih dari sekolah dia.combi rasa 'bertuah' sbb ramai yg teruja utk terpilih namun hanya 140 ribu org remaja sahaja yg akan merasai sesuatu yg baru dan sgt menarik dlm hidup dorang.

bujang combi mmg sgt gembira bila dia terpilih kerana dia sgt berharap utk ke sana setelah 2 tahun menjadi kadet polis sekolah yg mana aktiviti unit beruniform begini menarik minat dia.mimpi menjadi kenyataan!

baru 3 hari dia disana combi rasa sgt rindu.dia manja dan mendengar kata walaupun selalu merajuk bila kena bebel.dia anak yg sgt baik.alhamdulilah

tadi dia talipon kurang lebih jam 1pm..aduiii rasa sedih plus gembira bila combi dgr suara dia dihujung talian :)

combi : assalamualaikum..

bujang : ma..aan ni.waalaikummussalam

combi : eh katne ni?

bujang : public phone.hset simpan kat dorang..

combi : macamana kat sana? ok tak? (aduii kalau bole semua nak ditanya)

bujang : aan ok jer.ma tak bole lama syiling dah nak abis.nak kasi tau mama bole dtg hari ahad jer..


combi : ahad ni bole?dah dapat uniform?

bujang : a'ah ahad.dah dapat.pakai semua baju yg dorang kasi jer.baju yg aan bawa pakai waktu malam nak tido saja.

combi : basuh baju macamana?

bujang : semua hantar dobi cuma under wear basuh sendiri.

combi : duit simpan katne?

bujang : simpan dgn dorang.mama..syiling dah nak abis ni.aan takde syiling nanti aan kol lagi ...bye.

sedihnyer tetiba putus gitu.tak sempat nak berpesan pun..dia mmg tak suka duit syiling berat poket seluar konon.bila time nak gi toilet baru carik mama minta syiling.baru tau.. :(

terubat rindu walaupun sekejap.tak sabar nak jumpe dia wiken nanti.

layan jerr..




11 comments:

kakcikseroja said...

Salam Echah,

dulu Angah kakcik masuk PLKN Kem Gambang, Pahang. Boleh melawat hari Ahad dua minggu sekali. Maka berulanglah kakcik bersama suami dan si bongsu. Pergi balik lebih kurang 5 jam perjalanan. Jumpa dalam 1 - 2 jam saja. Tapi demi anak, ibubapa sanggup buat apa saja. Betul tak? :)

rosnanie said...

salam kak echah, tahniah sebab bujang akak diterima ke PLKN

cuma...mesti sedihkan pisah dgn dia wpn 2 3 bulan jer, sabar byk2 yer kak

azieazah said...

Nampaknya Azie jer yg belum berpeluang merasa begitu. Sudah 2 anak lepas SPM, tapi sorang pun tak sangkut.. (btw depa pun tak berapa suka)

Seronokkan? depa berpeluang dapat pengalaman yang lain dari yg lain..

uishh kalu parent bleh join, Azie nakkkk sangat masuk...

@cu SaYaNg said...

kak azie,
acu pun sama mcm kak azie teringin sgt nk join...kalau le x de syarat umo,dh lama acu apply masuk..huhuhu

CT Delima said...

combi manisss...miss you "hugs"

Dah gi anak bujang tu, alalala sedih nya ct baca entri ni. kot2 nanti anak bujang ct dapat gi agaknya macam tu lah kesedihan hati kannn..

Lily tak gi harap2 lah. coz anak dara tu ler sorang lagi ler rindu nanti hehehe.

zeqzeq said...

selamat berjauh belajar sendiri22 dari mama..hhee

belajar merindu

echah_syed said...

kakcik >> kota belud dekat jer dari rumah combi kurang lebih 30 minit jer :)

doa kita sebagai parent biarlah dorang pun sanggup berkorban bila kita dah tua nanti.


........

ros >> rindu sbb dia rajin tolong kat rumah :)


........

azie >> dia mmg suka bende mcm gini sbb sgt adventurous..

jom kita naik gunung nak :p

tapi aku naik busut bole lagi...naik gunung takut tak sampai puncak :D


.......

acu >> combi teringin nak meluncur dgn tali mcm tarzan tu :p

harap tali tak putus ler :D


.......

ct >> satu hari nanti lily tetap akan pergi bila dah jd isteri org..huhu mcm tak sanggup jer ekk.. :(


.......

ZZ >> betul tu belajar erti kasih sayang..

bila dekat merajuk bila jauh merindu :p

sakit O menanggung rindu! :(

Rumah Kuning said...

macam ada org nangis je....eee malu

abu muaz said...

bujang tentu tak nangis kan? mak bujang belum tentu tu....

sakurasa 2 said...

Salam dari Sakura di brunei darul salam

arsaili said...

salam ..wahhh dpt PLKN eh...sedih plak baca entry..kasih ibu membawa ke syurga....