Monday, January 18, 2010

hanya tuhan yg tahu..

air melepasi jalan raya dgn arus yg agak deras..

sawah padi seumpama lautan..

pertama kali combi tgk fenomena banjir live dgn mata sbb selalu nmpk ditv jek..

banjir melanda negeri sabah.kawasan yg terlibat termasuk pantai barat sabah iaitu kota belud dan kota marudu.hujan yg turun 3 hari berturut-turut menyebabkan byk kawasan tenggelam.


combi sgt berdebar sbb bimbang jika hujan tidak berenti bermakna combi tidak dapat berjumpa dgn my bujang pada hari ahad yg lepas.adehhh sedih dan rindu sgt dgn my bujang.combi mmg menanti panggilan telefon dari dia utk bertanya khabar berita.


mlm sabtu(lambat dorang kena kasi hset) dia sms combi mengatakan air dah naik so combi tak dapat pergi ke sana.'hanya tuhan yg tahu' perasaan combi ketika itu.sedih sgt sbb combi dah berkobar-kobar nak jumpa dia.tapi utk menenangkan perasaan sendiri combi tetap berdoa semuga ALLAH perkenankan doa combi.


combi ajak huby buat solat hajat supaya jika hujan reda dapatlah kami pergi ke sana.alhamdulilah ALLAH maha mendengar dan pagi ahad tu combi nmpk cuaca dah ok sedikit cuma hujan renyai-renyai jer.kami nekad utk sampai ke sana walaupun dipertengahan jalan hujan mulai turun dan kiri kanan jalan sawah dan rumah mcm lautan dipenuhi air.


sepnjg perjalanan mmg berdebar tapi combi dah maklum pada my bujang in case banjir teruk combi akan berpatah balik so tak dapat jumpa dia minggu ini.tapi dlm hati tetap berdoa tak putus-putus.nasib combi agak baik sbb air surut sedikit dan kami melepasi dua tempat dimana air melimpah ke atas jln raya.


alhamdulilah syukur ke hadrat illahi doa dan impian combi direstui.hanya lebih kurang setengah jam jer combi bersama dia namun rasa rindu combi terubat ler jugak.kami terpaksa bergegas balik bimbang air akan naik semula sbb hujan dah mula turun lagi.. :(


*begini rupanye perasaan mak kita dulu-dulu ekk.


layan jerr..




7 comments:

zeqzeq said...

pengalama dlam kehidupan, ada sukar ada gelora.
bila memandang kesenangan elok bandingkan dgn kesusahan..
mewarnai kepahitan dan keindahan..

eelobor said...

seronok bermain air banjir semasa zaman budak²...tp kini dalam kita berseronok ada insan yg berduka & menderita

en_me said...

hujan rahmat bah.. ehehe, salamm

SYAbAR said...

dekat2 kawasan rumah combi ada yang banjir juga ka? Inilah kebesaran Allah pada hambanya.... bagaimana akal yg dikurniakan digunakan sebaik mungkin dalam menangani saat2 sebegini. Walaupun dilanda banjir, malaysia tetap bumi bertuah jika nak dibandingkan dengan negara2 yg lebih parah keadaannya kan combi....

azieazah said...

Banjir dianggap musibah... tp ada kala seronoknya juga dapat bermain banjir (bagi orang jakun macam aku...)

Kerinduan yang sukar diungkap, bila terpisah sekejap bagai pasangan bercinta yang terpisah..

ECHAH > cepat2 ler soh si FARHANA tu kahwin, bagi hang cucu... tak ler sunyi lagi..:D:D

echah_syed said...

zz >> ko ni mcm pujangga la bro..! :p


.......


eelobor >> air banjir kalau cetek mmg la best tapi kalau sampai hanyut rumah lain pulak ceritanyer tu :(


.......

en_me >> kalau dah tenggelam rumah bukan rahmat lagi tp musibah kot.. :(


.......

syabar >> betul tu mcm bencana kat haiti :(


.......

azie >> musibah bila dah ada kematian dan kemusnahan.setakat banjir manja-manja bole ler kita berenang sambil tangkap ikan.. :)

kawin...?? alahai..kesian kat aku dgn huby beb.baru nak manja-manja dan berkepit dgn dia.hampir 11 tahun sejak dia form 1 lagi selalu berjauhan dari kami.

skrg pun dia dok hostel.hujung minggu baru balik.hg nak suruh kawin..?? sabo jer laa!

rosnanie said...

salam kak echah
semua selamat kan? Alhamdulillah...