Tuesday, October 20, 2009

burung ape tu..??

klik gambo utk view

dating ekk.. :p

comelnye kamu..!

aksi burung ni combi rakam ketika bercuti dikundasang baru-baru ini.tabur sedikit biskut didepan pintu bilik datang ler siburung mencari rezeki.leka kami memerhati gelagat burung2 ini.


masa combi kecik pernah teringin nak jadi seperti burung.alasan boleh terbang bebas diangkasaraya.kalau lapar makan jer padi.kalau haus minum air sungai macam dalam cerita kanak2 tu.alangkah indah zaman kanak-kanak.
combi tak tau nama burung ni tapi mak combi panggil 'burung cak rumah'.malas nak jumpe pakcik google so panggil jer 'burung cak rumah ye :)


sangat kiut pepagi dorang dah berlegar2 diatas pokok ditepi bilik.bergurau senda sesama sendiri kecoh bunyinye.kadang2 tersasar masuk dalam bilik bila dah kejar mengejar bermain.apapun combi sangat penakut dgn binatang so combi tak akan sentuh walaupun jinak.sabo jer aku :D

layan jerr..



19 comments:

@cu SaYaNg said...

acu panggil burung nie burung cak cak...kat sabah org panggil burung apa chombi?

SYAbAR said...

seronok kan combi, sesekali dapat hidup dlm suasana begini... tenang jiwa

Mak Su said...

burung cak rumah? dia suka bersarang kat atap rumah ek...

zeqzeq said...

malu nak bagi tau...

rumah kuning said...

OOO...burung pun takut ye? Burung puyuh goreng, sedap.... hehehe

Nadia Yuna said...

comelnyaa. elok je die dok eh

eelobor said...

burung cak ciok...

CT Delima said...

hai combi manisss....

Burung ni memang banyak kan. ct pun suka bila dengar bunyi kicawan burung, seronokkk gitu. lagi ler kalau burung murai, bising jer pepagi hehehe. yang ni anak2 bujang ct panggil 'burung pipit' hehehe

kalau nak nyanyi lagu 'burung pipit' ct segan arr hahaha

echah_syed said...

acu >> nnt combi tanya kawan combi yer :)

echah_syed said...

syabar >> betul tu rasa mcm tenang sgt :)

echah_syed said...

maksu >> sama ler kita :)

echah_syed said...

zz >> ngade ler tu.. cepat kecek weii :p

echah_syed said...

rumah kuning >> puyuh digoreng tak takut hehe :D

echah_syed said...

nadia >> sgt comel.kita stand by jer camera tu dediam kalau tidak dia akan larik bila terkejut :)

echah_syed said...

eelobor >> cak ciok ekk.patut ler zz malu nak sebut..hiks :p

echah_syed said...

ct >> nyanyi ler..harap tak ujan udah ler ye :)

abu muaz said...

Salam. Burung-burung ini bila pagi keluarlah mencari rezeki. Sebelum maghrib ia pasti pulang kesarangnya.Tapi para remaja kita melepak sampai kepagi. Tidur terus hingga tengahari.Macam manalah nak murah rezeki.

echah_syed said...

abu muaz >> burung tak ade komputer jadi tido awal..remaja muda dan remaja tua tido lambat asyik berblog so macamana nak bangun awal..hehe :p

azieazah said...

ECHAH... I pun suka gak layan binatang ni.. esp. yang jinak2 ler... best.. leh leka kan?