Sunday, October 25, 2009

pesta kobis kundasang 2009

pesta kobis kundasang 2009 dirasmikan oleh YB Datuk masidi manjun.tiap2 tahun pesta kobis diadakan kerana kundasang mmg pengeluar kobis utama sabah selain sayur-sayuran lain seperti lobak merah,daun bawang dan lain-lain lagi.

kebetulan skrg musim durian maka diadakan pesta durian juga.musim durian tahun ini sgt memberangsangkan sehingga sepanjang jalan tamparuli ranau banyak gerai durian,rambutan,langsat dan manggis.buah durian bole dibeli semurah rm2 yg kecil dan yg besar rm5.sebelum ini buah durian dijual sekilo rm25.aduiii matai kita!

kobis dlm bakul giant tuu..

gerai-gerai pameran dari kampung sekitar kundasang dan ranau.

bulatan kobis,tomato dan cili..

me & my darl..posing jugek :p

pemenang sayur kobis terbaik..combi tatau mcm mana dorang menilai sbb combi tengok sama jer.mungkin dari segi kualiti daun dan berat kot.pepandai aku :)

hiasan dlm bakul..

pentas yg dihias dgn kobis dan bunga kekwa..fuyooooo

chef wan sebagai jemputan membuat demo masak sayur kobis..live combi tgk chef wan.chubby dia skrg maklum ler org dah pemes seantero dunia mesti hati senang kan :)

zoom in siket ye..

pemenang hiasan sayur dlm bakul.. tempat pertama

tempat kedua..

tempat ketiga..

tadi pagi combi,huby dan precious pergi pesta kobis kundasang.my bujang tak ikut sbb dia ada kem add math kat sekolah dari pagi sampai petang.so kami jln bertiga jer.meriah dgn berbagai-bagai acara diadakan ditempat yg berlainan iaitu ditaman kinabalu,dipekan kundasang dan dipekan ranau.kami cuma sempat melawat dipekan kundasang jer sbb ada acara lain yg akan combi cerita pada nx n3 yer..tungguuuu


gambar yg combi rakam adalah acara dipekan kundasang sahaja.tak tidor pun disini kerana my bujang tak ikut dan kebetulan huby ada jemputan tahlil dan kenduri doa selamat utk kawan baik dia yg akan menunaikan fardhu haji pada 27 hb nanti.tahlil dan kenduri tersebut diadakan pada lewat ptg.so kami kena balik awal.


layan jerr..



18 comments:

SYAbAR said...

bestnya combi.... ni yg buat rasa nak pi sabah lg. Kumpul duit kumpul duit...

zeqzeq said...

betul betul durian memang memberangsangkan..lepas makan kena mandi..

zeqzeq said...

sabah memangcantik seminggu belum habis menerokai pepasir pulaunya yang GEBU..

rosnanie said...

teringat masa kecik2 dulu, suka makan kobis, bawa kobis ke sana ke mari, macam gula2. satu hari tak makan kobis tak sah. Memang kat rumah stok kobis sentiasa ada, cuma bila tak habis makan, simpan dalam kocek sebab tu bila mak basuh baju, jumpa kobis dalam poket

IxoR@ said...

Bestnya....

kalau ixora kat sana, mesti nak borong bawa balik ke semenanjung....

- salam sis... -

echah_syed said...

syabar >> sila-sila :)

echah_syed said...

zz >> betul..lepas mkn durian panas satu badan :p

pantai yg GEBU??

ooooo

echah_syed said...

ros >> mkn kobis mentah ke?? lorr combi tak pernah dgr.apapun bagus sebagai ulam :)

echah_syed said...

ixora >> kakak ipar combi dtg sini beli kobis tau..dia ckp geram nmpk kobis murah.

dikundasang mmg murah tp ditempat combi mahal gak.

rosnanie said...

haah, mkn kobis mentah2 jer, dah jadi habit dari kecik. Tapi bila dah besar ni ngade2 skit, kalu makan mentah kena ada sambal

CT Delima said...

combi manisss...

awat x pos kebuku ker dua buku kat ct kobis tu hehehe. banyak nya erk, ni kalau buat salad perghhh...x hengat CM kat sebelah ler ct makan hahaha.

Thanks ya combi doakan untuk kebahagiaan kami berdua. Tak dapat nak honeymoon kat kundasang :(

azieazah said...

I pun suka kobis.. buat salad or Masak Lemak Putih dan makan dgn Sambal Belacan.. wuaaaaa...! laparrr..

ehhh Chef Wan tu cubby sbb fames? hmmmm I tengok ECHAH pun cubby gak.. hehehe (sama ler kita).. sbb kita pun femes gak kan? kan? hahahaha... perahsantan..>> terus buat masak lemak putih kobis..

hikhikhikhik!

echah_syed said...

ros >> anak bujang combi cakap mkn kobis bole tambah tinggi hehe.. :)

echah_syed said...

ct >> sama-sama.takpe ade rezeki sampai ler kundasang :)

echah_syed said...

azie >> abis diet ku tau..a'ah dulu masa kat SPBG combi kenit mcm mila AF tuu :)

hazeleyed said...

Ass-salam
Salam ziarah.
Kelihatanya satu pengalaman yang paling indah dan penuh exitemnt kan...
jemputlah ke blog saya...

echah_syed said...

hazel >> salam hazel..

thnx singgah sini dan tinggal jejak..

a'ah sgt teruja bila nmpk ikan yg sgt jinak :)

anyss said...

Alamakkkkkkkkkkkk! inilah tempatnya yang belum tercapai hasratnya lagi untuk sampai....slalu sampai KK tapi x pernah ada kesempatan nak melencong ke sini.... ntah bila lah akan sampai!