Saturday, January 17, 2009

kedah jelapang padi..

hijau yg sgt mendamaikan..gunung keriang megah menanti :)

pekan rabu..

snap dari atas jejambat..

sesak tmpt ni sbb ruang agak sempit..

mcm-mcm ado..

gelagat mamat & minah ni..

welcome..

kalo musim raya mesti sesak giler ekk..

dah penat berjln..singgah cari minuman.itu ler keroje mamat & minah ni :p

town aloQ setaQ ..

posing dulu sementara nak balik..

singgah sini pekena laksa teluk kechai..

ni laa ropanyerr..

sila-sila.. :)

selepas ni ke sungai petani pulak..jom!

jgn lupa isi minyak ekk.nanti tdo tepi jln laa kekdahnyerr..


combi berkurung bagai ni sbb pergi kenduri kawen kat alor janggus,alor setar kedah darul aman..so otw nak balik kita gi laa round pekan rabu sbb combi blom pernah smpi situ walopun dah beberapa kali gi alor setar..



utk pengetahuan kengkawan pekan rabu ni mmg terkenal walopun dibuka tiap-tiap hari.sejarah dorang dapat nama pekan rabu ni combi tatau laa pulak.combi terfikir pekan rabu ni setiap hari rabu jer hehehh :p


mungkin pekan rabu ni sinonim dgn bekas PM kita tun dr mahathir sbb setiap bulan ramadhan tun akan ke sini membeli juadah berbuka puasa.suasana disini lebih kurang sama mcm pusat membeli belah padang besar.mcm-mcm ade bole pilih mana yg berkenan dihati :D


layan jerr..



17 comments:

SiS-lin said...

nmpak sedap je laksa kedah tu kan,lin belum prnah rase lg,walaupun ada jugk ke sana uma abg ipar..nnti nk cuba gak tu...

MODERATOR indie said...

Wah! seronoknya berjalan satu famili.

kasi borong satu kedai. kita beli dengan tokehnya sekali. hehehe

jauh perjalanan, luas pemandangan, banyak pengalaman, asalkan cukup kewangan. tak gitu?

hehe

echah_syed said...

sis lin >> dorang ckp laksa kuala kedah ni sedap..tapi combi rase sedap lagi laksa parit buntar :)

besa laa sape tak nak promote tmpt sendiri kan.. :p

echah_syed said...

mod >> betol tu fulus mesti mantap ekeke :p

borong tokeh?? bole tp combi nak tokeh 'jakel trading' atau habib jewel bole tak?? :p

~Cinta Milo Ais~ said...

laksa tu buat saya rasa lapar huhu...

anaiz said...

wah..wah..
sampai utara plak kak combi. saya pun tak pernah rasa zakaria laksa teluk kechai tuh walopun selalu lalu. ekeke..
nanti bila2 saya try plak okehh..

Cakap Kosong said...

syokkk..kak combi cuti2 malaysia...

echah_syed said...

cinta >> lamenyer tak singgah sini.windu kat dia laa :)

echah_syed said...

anaiz >> singgah kalo nak cuba..tapi rase dia besa jek :D

combi suke laksa pasar mlm parit buntar.. :)

anak2 ckp laksa mama lagi sedap..kembang semangkuk suda ni ekeke :p

echah_syed said...

ck >> aduii windu banget sama kamu deh..!

mane ik..lamenyer menyepi.combi doa dia & bb sihat hendaknyer.

jln-jln kosongkan poket! :(

CaBaiKeRinG said...

semekom chombi..

apa khabaq..?

saja saya singgah mai buat ramai..

bila senang mailah jengok saya

www.cabai-kering.blogspot.com

echah_syed said...

cabaikering >>ws..

alhamdulilah..

thnx singgah sini..

slm kenal..

jom jom pi umah cabai kering :)

Abang Long said...

ALOR SETAR. Tempat yang belum pernah dilawati. Walaupun sedara ramai, tapi belum berpeluang.

echah_syed said...

abg long >> mcm combi gak blom berkesempatan gi kelate sedangkan ade kakak,abang ipar & anak buah dok sana :(

TokNabe said...

Nak pi Kedah tapi tak tau nak pi tang mana. Tang mana yang best selain dari langkawi tu combi? Mungkin lepas ni ambo boleh pi pulak.....

echah_syed said...

tok >> ni kena pi tgk web kedah :p

setahu combi,kedah ade 2 muzium:

muzium biasa

muzium padi

pastu ade menara telekom kedah

ada kolam air panas baling

ade lagi kot yg lain..

dari kedah terus gi padang besar & bukit kayu hitam kat perlis tak jauh dah..

gi gua kelam..kat sini pun bole mandi manda.. :)

semua tmpt ni combi dah pergi.

langkawi??

mcm teda hati nak gi lagi pun.cukup hanya skali :)

Lily.Lulu said...

jauhnya auntie berjalan
sampai ke kedah

dah lama pulak x ke sana
apa khabar kedah ye

hihihi
:D