Friday, January 9, 2009

negeri hang tuah..

dataran pahlawan..

memorial pengisytiharan kemerdekaan..



kawasan dataran pahlawan ni mmg cantek..

berapa tahun agaknyer umo pokok ni ekk..papan tanda merah tu adalah warning..

muzium setem..



meriah..


muzium umno..



tingkap kayu ni sgt unik..

gendang kot..adehh lupa la nak tgk info tu betul2..



surat rasullulah S.A.W..

kat melaka ni byk sgt muzium..tak sempat lawat semua kalo setakat dok sana 2,3 hari. apapun kalo ade mase bole la bawa anak2 mengenal sejarah kita sendiri.tapi anak2 kita ni berminat ke melawat muzium?

layan jerr..


6 comments:

Adry said...

waaa bestnya... saya pernah gi Melaka... tapi tak berkesempatan nak jalan jalan makan angin... dulu ada kursus kat situ...

anaiz said...

kak combi,
cantiknya pokok besar tuh. awat saya pi melaka tak jumpa pong. huhu..!!

echah_syed said...

adry >> skrg makin cantek..dulu combi pi blom ade cruise lagik :)

echah_syed said...

anaiz >> tak jupe ekk..

besonyer tercatuk kat banda hilir dekat dgn dataran pahlawan.. :)

kalo lalu dpn muzium umno mesti perasan.

Mat Gebu said...

Awat Puteri Hang Li Po dok celah pokok besaQ tuuu...Tunggu Dato" Shah Rukh Khan kaaa..ceh ceh cehh..laa ni dah tukaQ seleraa nooo, tak mo dah sultan melaka, nak yang hindustann jugakk!!!!

echah_syed said...

mat >> iyealaa tuu.. :p

sape pun takmo tangkap gambo dgn pokok tu tau..

besonyerr pokok tu smpi combi yg beso ni pun nmpk kecik ekeke :p

combi ade iras2 SRK tak??