Thursday, January 29, 2009

nasik lemak bungkus daun pisang..

oppss..sape laa mkn smpi licin ni.. :p

kocik jek tp rm1.50 beb..

teh madras@teh dangdut CT..

salim's curry house

restoran ni dibuka 24hrs.terletak diplaza lintas (oposite hospital/klinik kesihatan lintas tuu..)nak kena tanya azah specifik restoren ni!adehh combi ni selalu singgah otw nak gi epot.tapi tak reti nak explain lokasi bila nak kabo kat korang.. :p


bkn nak promote restoren tp nak tunjuk nasik lemak bungkus tu..combi rasa setakat ni hanya restoren ni yg ada jual nasik lemak bungkus daun pisang.tapi bkn dia yg buat sendiri ada org lain yg anto ke sini sehari dua kali pagi dan petang.selain nasik lemak ada bihun goreng yg dibungkus macam gini gak.

teringat masa combi darjah satu kat redang panjang selama,pada tiap2 pagi kami adik beradik akan bawa sorang satu kontena kecik singgah sebuah rumah makcik ni utk beli nasik lemak bekal ke sekolah.masa tu harga dia baru dua puluh sen..bau nasik lemak dia adoi wanginyer.sedap jgn laa tanya mmg walla! kenangan terindah sukar utk dizahirkan :)

layan jer..

*masih ada ker makcik tu atau dah kembali menemui penciptanyer.

19 comments:

muadzlife said...

tapi musti sedap..sbb licin tuu..:P...

Lily.Lulu said...

sedapnyaaaaa ...
bungkus dengan daun pisang
marveles !!!!

Mak Su said...

menariklah teh madrasah tu, dual warna ek... atas lain bawah lain.

kuIna Jentayutiara said...

kat sini masih ada harganya 60 sen aje..

kuIna Jentayutiara said...

opppsss klu combi dtng sini sy blanja itu saja..

echah_syed said...

maksu@muadz >> licin tak semestinyer sedap.. :(

echah_syed said...

lily >> kalo panas baru aroma daun pisang tu kuar.. :D

echah_syed said...

maksu >> cantek ekk..jom kita blajo cara membuatnyer.. :p

echah_syed said...

kuina >> kat parit buntar pun masih ada tapi kuih tatapp 3 biji sehengget :(

hang tgu aku pi sana tau.. :D

aku nak perabis seploh bungkuih ermm :p

Jard The Great said...

di plaza lintas ek... nnt ku berkunjung ke sana kalo ade kesempatan.. huhu..

echah_syed said...

jard >> a'ah kalo mlm ramai yg lepak pekena teh madras ngn roti canai :)

azah said...

ahaa, namanya Lintas Plaza, selalu p situ masa jln kat dlm tu two ways, sekarang dah tukar one way mcm susah pulak rasanya..hehe...kat kantin sekolah chek pun bungkus pakai daun pisang gak.

echah_syed said...

azah >> tu laa combi selalu singgah kalo nak pekena tosei ngan nasik lemak tu :)

hari2 kan azah limpas sana kalo nak gi sekolah.

azlanlin said...

DakLan juga sukakan "nasik lemak". hehhe...

echah_syed said...

daklan >> aku tau kalo diberi pilihan ko nak 'nasik lemak' yg dua hengget setengah kan.. :p

Cakap Kosong said...

kak...kat shah alam nih, masih bleh lagi jumpa nasi bungkus daun pisang camtu!

anaiz said...

kak combi, teh dangdut pun ada ker nama macam nih. rasa macam mana yek??
mesti minum rasa nak dangdut jer. ekekeke..

echah_syed said...

ck >> kat sana mmg masih ade tapi kat sabah susah dah nak jupe sbb dorang dah bungkus dlm plastik :)

sedap ekk.

echah_syed said...

anaiz >> tu teh madras tapi ct yg kasi nama teh dangdut :p

rase dia sama mcm teh tarik jer :)

tu la pasal dangdut smpi mamak halau suruh balik :D