Wednesday, January 28, 2009

seram..!

apa ade pada nama.. :D


sekolah ni terletak didlm daerah bandar baharu kedah.dekat jer dgn umah combi.


mula nmpk macam pelik jer nama tempat ni 'permatang kerat telunjuk'.pastu huby cakap macam mana sejarah bole dapat nama tu ekk. risau gak ntah masa tu ramai yg takde jari telunjuk hehe..


jangan marah yer kalo ade kengkawan yg berasal dari sini..nway bole gak kasi tahu asal usul nama tu :D


layan jer..

22 comments:

Mak Su said...

ooo mak aiii, tak berani nak komen.

Jard The Great said...

waa...ade mcm kat sabah tu.. tak heran sgt.. hehe

tahu pasal Bukit tengkorak kat area semporna.. perghh!!

izan said...

combi,

baru ni nampak... ialah agaknya orang dulu2 bila buat salah kena kerat jari telunjuk ke...

azah said...

hehe ada ke nama macam tu..parents sure takut nak antar anak mereka kat sek. tu..kalau salah kerat jari telunjuk...

echah_syed said...

maksu >> nak kena kerat telunjuk..?? :p

echah_syed said...

jard >> bukit tengkorak ok jer..ni yg kerat telunjuk.ko nak cuba..?? :p

echah_syed said...

izan >> asal lalu jer kg tu mesti dorang buat lawak..'gi cek tgk jari dorang ade jari telunjuk tak?':p

echah_syed said...

azah >> lawak arr ko.. :p

kawasan kg ni byk pokok durian..kalo musim durian bole nmpk buah kat pokok yg renek2 jek :D

anaiz said...

isk, biar betul kak combi. tak tahu plak ada tempat nama macam nih.
agaknya orang dulu2 marah kat student kerat jari telunjuk dak. jejeje...

Cakap Kosong said...

kretip tol diorang bagi nama!

echah_syed said...

anaiz >> kalo kat sabah ade nama tmpt menggatal :p

"nak pi menggatal ker?" huhuhu..

echah_syed said...

ck >> mesti ade sejarah tu kan.. :)

^aNgRiAni^ said...

waaa gerunnnnnn :x

echah_syed said...

yani >> kalo sape teda jari telunjuk mesti kg dia disitu :p

matai laa combi kena marah ni :(

Abang Long said...

Nasib baik lambangnya buku.

manje said...

salam combi

manje tak tau pon ada nama tempat cam gini... haha nampak sgt tak penah amik tau... hehe... emm selalu nama tempat cam gini kan org dulu2 amik sempena kejadian yang berlaku kat tmpt2 tu la... uih mungkin ada yg kene kerat telunjuk kot... erk seram... :(

AziS said...

hehehe...sy tauuuuuu kat mana tempat tu...ecehhh tiba2 datang myibuk..hehehe

echah_syed said...

abg long >> otw lalu saje combi berenti ambek gambo sbb unik.. :)

echah_syed said...

manje >> dulu combi pun tak tahu tp bila selalu pi serdang mmg lalu kat sini :)

echah_syed said...

azis >> kalo ko tatau combi kerat telunjuk ko :p

Anonymous said...

http://zolkifle.co.cc/2009/05/23/siapa-saya/

dipetik:...


Jumpa kawan-kawan lama MRSM Taiping »
Kenangan di zaman kanak-kanak

May 23rd, 2009 by zolkifle

Assalamualaikum dan salam sejahtera Sdra/i sekalian,

Kepada yang belum mengenali diri ini biarlah saya kenalkan diri saya dahulu.

Saya dilahirkan di utara Semenanjung Malaysia di negeri yang bernama Kedah Darul Aman di satu daerah yang tidak begitu terkenal iaitu Bandar Bahru. Daerah ini ialah daerah yang paling selatan dalam negeri Kedah. Ramai orang tahu Kulim tetapi mungkin tak ada langsung orang yang tahu Bandar Bahru, padahal Kulim terletak dalam daerah Bandar Bahru.

Bandar Bahru satu ketika dahulu sangat membangun ada stadium, ada panggung wayang, ada pejabat daerah, ada semualah sesuai dengan fungsinya sebagai pusat pentadbiran daerah. Sekarang ia hanyalah sebuah pekan kecil yang ditinggalkan. Jiran terdekat yang hanya di seberang sungai Kerian iaitu Parit Buntar jauh membangun. Orang Bandar Bahru kalau nak pergi membeli-belah pasti ke Parit Buntar yang semua orang tahu terletak di sebelah Perak.

Kehidupan saya semasa kecil, banyak dihabiskan dengan pelbagai aktiviti anak kampung. Antara aktiviti yang saya paling suka ialah mandi di sungai. Masa itu ibubapa memang tidak suka kalau anak mereka buat aktiviti ini. Kami selalu panggil aktiviti ini ‘mandi parit’ atau lebih hebat ‘berkubang’.

Tempat yang paling best ialah parit tepi jalan depan rumah kawan saya Mat Ujet. Biasa lepas habis sekolah pun jadi. Terlupa pula nak nak cerita kampung saya ini namanya Permatang Kerat Telunjuk. Lebih tepat lagi sebenarnya kampung Tebuk Bugis dimana rumah saya berada. Kampung bersebelahan yang tak kurang glamournya ialah Paya Takong, Tebuk Kelantan dan Bukit Mengali.

Kawan-kawan sekelas saya ada ramai jugalah. Antaranya Pian, Mat Ujet, Duan, Adik Awang, Nan, Latip, Lehud, Din, Zuraini, Pozi, Ramli, Puad dan ramai lagi yang umur atas dan bawah saya. Saya akan sebutkan sepanjang cerita saya dalam blog selepas ini.

-bersambung-

Posted in Kampung, Kawan, Minat, Sekolah


KEWUJUDAN KPG NI REAL.TP MENGPE KERAT TELUNJUK TAK TAU. LM DH DOK CARI MGPE.

Anonymous said...

http://wikimapia.org/#lat=5.1088064&lon=100.5535269&z=18&l=0&m=b&search=permatang%20kerat%20telunjuk%2Cbandar%20baharu%2Ckedah

ambik exit plaza tol bandar baharu kedah.Turn right. 1@2 km frm there.Dtg le nengok.Aku selalu lalu kat c2.

Sape lalu kat c2 sure hilang jari telunjukkk...hahaha...

moral of the story...
jari telunjuk adalah bapa.So xdak telujuk xde bapa hahaha...