Thursday, January 15, 2009

nilai 3..

welcome..

beratus rasenyer kedai borong kat sini..

beli lampu utk rumah baru..

kedai karpet..

borong jgn tak borong..

kelabu bijik mata cheQ weii sbb tersangat laa banyak kain dan berbagai harga ditawarkan..

abe pun teruja gak..

kain saja sana sini..

hauslaa pulak..jom minum! :p


pertama kali menjejak kaki disini..adehh sgt laa terkedu.mana tidaknyer sebuah pekan borong yg terbesar pernah combi kunjungi.ada beratus buah kedai barang-barang dari kain baju,periuk belanga,hiasan rumah sehingga la persiapan pengantin.semua ada!

sebelum ni combi mendengar je org bercerita pasal nilai 3 dan tak terfikir yg kawasan seluas ini dijadikan kedai borong.kalo nak pusing semua kedai dan tawar menawar sehari suntuk pun belum tentu selesai..

combi & famili sengaja singgah sekejap otw nak gi melaka aritu..kebetulan smpi waktu tghari panas terik so kita malas nak window shoping pun.anak-anak pun tak berapa suke kat sini sbb dorang ckp shoping kat mall lagi bagus ade ekon :p

anak-anak skrg kuar dari umah terus gi shoping kompleks mana nak kalis panas. maknyer pun sama gak beli ikan pun kat econsave jer ekeke :p


perubahan masa kena laa ikutkan! nnt org ckp skema laa pulak ekk :p


layan jer..

15 comments:

suara said...

Salam combi...

mana gambar kain baju yg dibeli kat sana?

Su dah lama tak pegi... kali terakhir, rasanya dua tahun lepas kot.

Adik ipar kata, harga barang yg sama lagi murah kat Kelantan. Terus hilang teruja nak pegi lagi. huhuhu...

echah_syed said...

salam su..

petrol gi kelate tak kira ker??

lainlaa kalo mmg jejln kat kelate..logik tak :)

combi tak beli kain baju pun cuma beli lampu tanda kenangan dtg sini.

kat parit buntar pun kain baju mmg murah.kesian keta kalo tambah beban ekeke :p

izan said...

combi...

bestnya combi jalan2, yang paling zan suka kat tmpt mandi2 Afamosa..zan x smpi lagi. waaa....izan nak pegi jugalah.

cantik2lah orkid tu..combi tanya tak harganya. kat sini mcam tu harganya hmpir RM60.00...huhu klu zan beli - bila sesekali dtg musim mim...tinggal tangkai aje...haruuu...

bestnyeeee...

echah_syed said...

izan >> mmg best izan kalo yg suke main air & berani melungsur dari tmpt yg tinggi :D

orkid tu yg kecik murah jer dlm belas -belas henget jer tp tak ingat laa harga yg tepat.yg besar combi tak tanya pun tp mmg bole bargain.

mmg cantek-cantek sgt orkid kat situ byk yg combi blom pernah nmpk :)

masih terbyg smpi arini..

Mat Gebu said...

Wowww..kak combi mmg ganass leerrr..tau tak ceQ pun tak sampai lagi nilai 3 nie..malas laaa sebab kita ni alergi shoping...takutttt..

echah_syed said...

mat >> combi tak shopin mane pun saje nak merasa aura nilai 3 yg menjadi buah mulut rakyat malaysia skrg ni :D

mmg beratus buah kedai ade kat situ..sehari smlm pun rase tak daya teman meround!

Intan Rosnitta said...

Salam Kak Combiku,

Intan pun sama. Setiap kali pegi Nilai 3 mesti semangat berkobar2 nak jln2 jamu mata tapi bila dah sampai, singgah 2-3 kedai dah penat... Terus rasa nak balik masa tu jugak.

:P

kunadzri said...

betul tu combi... mmg la nampak gayanya kita kena ikut perubahan masa.....

bebudak srng mmg tak kuasssaa shopping kat luar dr shopping complex... kita pun dah terikut sama... sayur ngan ikan pun dah xke pasar lagi.. beli paku, skru dll pun kat pasaraya...

sampai nak buang air pun kena cari pasaraya...sebab ada aircon... ekehkeh...

echah_syed said...

intanku >> betol tu..

penat arr.lagi pun tmpt tu panas hehehh :p

kita ni kan puteri lilin ekeke :p

echah_syed said...

abg e >> tu yg combi selalu hanimun saja sbb budak berdua ni takmo ikut kalo berpanas mentari & bersesak bagai :(

betol tu dulu beli timba & cebok kat pasar mlm..skrg kat giant bro! :D

tapi satu jer dak dua org ni sanggup berpanas..abg e nak tau dak??

pekena cendoi mamak kat bwh pokok kuikuikui :p

sbb nikmat tu dlm mamgkuk plastik dgn sudu plastik :)

tapau tak kick!

SiS-lin said...

ishh klu gi sini mmg x tahan dugaan la kn mami...semua nk di beli nye..naik pokai jd nye...

echah_syed said...

sis lin >> combi tak shopin pun sbb tak tahu nak beli ape hehehh :)

nntlaa kalo dah pindah dok semenanjung baru nak beli kot :p

combi dgr setiap cuti sekolah mmg ramai rombongan cik kiah dtg sini :D

TokNabe said...

Kalau singgah sini memang kelabu ler bijik mata terutama yag bergelar orang perempuan..hikhik.

echah_syed said...

tok >> bkn kelabu dah hijau pun.. :p

CIKGU PANJI said...

borong jgn tak borong. nanti nyesal...