Thursday, January 8, 2009

melaka bandaraya bersejarah..

kompem.. hotel grand continental melaka.. :D

bilik yg kita lepak semasa 4 hari 2 mlm dimelaka..

mlm pertama kita jln2 cari mkn..

almaklumlaa kurang info.. kita mkn pizza hut jer.. :(


arca yg sgt menarik dilobby hotel BAY VIEW..hotel ni tersgtlaa cantek deco didlmnyer..

river cruise~posing jgn tak posing..ekeke :p


best sgt..

kita snap dari dlm bot..


kincir air..

bersama kita dlm bot adalah pelancong dari taiwan..dorang sgt teruja bila diberi penerangan ketika bot menyusur sungai.


jom jom kita naik river cruise..cewahh promote gitu ! :D

senario yg sgt cantek..

ni laa river cruise tu..






pertama kali combi naik river cruise sgtla teruja..

perjalanan yg singkat tp mmg menyeronokan.hanya rm5 seorang kita bole menyusur sepnjg sungai lebih kurang 7km kalo tak silap combi. ditebing sungai juga disediakan laluan utk yg nak berjln kaki sehingga ke bandar hilir.waktu ptg sgtlaa sesuai sbb cuaca pun tak panas..

nx time combi nak naik waktu mlm pulak sbb spnjg laluan byk lampu2 yg digantung.seperti yg diberitahu oleh pemandu cruise mlm sgt berwarna warni diterangi oleh lampu dari rumah2 & bangunan sekitar tebing sungai .combi dpt bayangkan!

byk lagi pic dari melaka bandaraya bersejarah...tguuuuuuuu :p

layan jerr..


18 comments:

Abang Long said...

Pergi Melake beeee ....

Kenapa tak ada gambar berposing dengan cencalok ?

Mak Su said...

wah, cruising cruising

echah_syed said...

abg long >> ade.. coming soon!

echah_syed said...

maksu >> jom jom ZOOM ..!

muadzlife said...

wah..sonok banget gamaknya tuuu....mmg cuti mesia gitew...

Tokyo BLUE said...

lame saya tak g melaka.. ai promote melaka nampak.. hehe nak dapat darjah kebesaran ala ala SRK ke.. hehe

cikgu panji said...

fullamak...bergaya sakan bakal besanku ini.hehehe

Tokeh Baju Terpakai said...

oghang parit buntaq ka?
huhuuu.. i kat titi serong n parit tok ngah...

btw,
salam tuan tanah...
maaf menyelit.
jom ke blog teman.
teman juey macam2 barang...

http://bajuterpakai.blogspot.com

Kujie said...

sonok tul tgok.... sejak ade benda alah tu, lum sempat g melaka la ...thn ni anak2 peksa, sorang PMR sorang SPM...lagi tak leh jalan

hang tak mai rumah aku noooo...DakLan mai rumah aku

SiS-lin said...

wah posing sakan kak combi ni yer..jln2 melaka la...round the m'sia tuh....

echah_syed said...

maksu >> cuti dgn famili mmg laa sonok :)

echah_syed said...

TK >> ape ade pada pingat ekeke :p

jom jom gi melaka!

echah_syed said...

CP >> jeles laa tuh :p

echah_syed said...

TBT >> org kg cheQ ka..??

jom jom nak pi tgk..!

echah_syed said...

jie >> samalaa kita..

tahun ni kena lebih berdoa.. :)

aku nak gi melaka tu yg tergesa2..nx time aku singgah :)

amboi daklan..gi serendah ekk.

echah_syed said...

sis lin >> a'ah tp pantai timur blom singgah :)

Lily.Lulu said...

wooooooooo ...
auntie ke melaka rupenyaaa
syiok jalan jalan ???
:D

echah_syed said...

lily >> siok banget deh.. :)