Monday, January 7, 2008

~ gaya street kota kinabalu ~






gaya street kota kinabalu menjadi tumpuan org ramai terutama pelancong asing kerana tamu mingguan yg diadakan setiap hari ahad pada waktu pagi sahaja..disini byk brg2 antik,sayuran,bunga,pasu bunga dan segala bagai seperti pasar2 minggu ditempat lain..tp kelainan disini disediakan tukang2 urut tapak kaki dr persatuan org2 buta sabah.sedikit bayaran akan dikenakan.disini jugak tidak dibenarkan menjual ikan basah seperti ikan2 yg dijual dipasar mlm..jom pi sabah !!! (lagak cm maria tunku sabri yg cun melecun tuuuu )

12 comments:

Jie said...

erk...terliur la aku nengok kristal2 bagai tu...giler arr kalo p sana...

echah_syed said...

mai laaa jie..adoii jiee juling bijik mata aku..tatau nk pilih..sume cantekk bagai..

~ aku sendiri pun kalo pergi jd blurr..

Abang Putra said...

Pasar Filipina ada lagi ke?
Dulu saya pernah ke Sabah, memang best. Pompuan kat sana pun jambu2 beb. hehehehe

Mat Gebu said...

Ye ke pompuan sana jambu2?..Tapi kak combi, org2 Sabah pandai ilmu "bitas" kan?..tau tak bitas tu apa....Lagi satu laa, berkenan sungguh kat gambaq anak angkat kak lawa tu..comeyy sungguh laa..Mahal tak kak combi gherga gambaq tuu (gambar org utan yg dok ngintai celah pokok, gambaq yg besaq tu)

pu3nemo said...

da lm x g kk.. last time 17thn..
pasar tu cm china town kt kl la gak..

echah_syed said...

abg putra >>> amboii bkn main lagik ekk..jambu laa pulak..

psr filipina masih ade kt situ..tp dah cantek sbb jd pusat pelancongan gituu

~ bila nk mai sabah lagi bang??

echah_syed said...

mat gebu >> cun mmg cun..tgk jer la budak2 AF dr sabah..gitu la rupa dorang..byk yg mix kt sini..sbb tu cantek.

anak angkat lawa??kalo dia tau mamposs hg kena ligan..pic tu rasenyerr x mahal sbb bole bargain..tp mmg lukisan tgn,ori..

bitas?? hg lebih advance dr combi naa..combi tatau laa..per tu mat??

~ bila nk jjln kt sabah??

echah_syed said...

nemo >> sbb nk sambut thn baru cina tu yg gantung merah bagai..mayb sket2 kot ade persamaan..

~ dah lame x mai sini kan..kalo nemo mai mesti sesat..kk dah jd bandaraya skrg..fly over merata2 dah..

~ bila nak mai??

Mat Gebu said...

kak combi...ni nak habaq mai, bitas tu ilmu hitam yg boleh alih2kan "magi teluq budin" ke tempat laeennn...ayooo serama, sebenarnya benda tu dok tang situ jugak cuma perasaan kita je benda tu tak dak...Asal2nya kalau tak silap mat org sabah guna masa zaman jepun dulu, sebab tentera jepun mana leh nampak org montok2 dan gebu cam kak combi, depa mula meroyan!!!..itu pasal dia org bagikan "bitas" tu kat tentera jepun...mesti ada yg meranakan, tiba2 "magi teluq budin" tumbuh kat kepala, sat lagi kat tgn pulak..serammmm u!!!, cuba tanya kawan2 kak combi yg Sabahan...tau tak pasal bitas nihh!!...

pReci0us said...

mama xtau psl bitas??
ape arrrr...hukhuk

Hannan said...

Jom mat gebu kite ke sabahh!!! x pernah sampai lagi ni ke sabah!

Lily.Lulu. said...

masa kita g KK nape x de gi gaya street nih ek ..

hmmm ... len kali kalo g kena pi