Wednesday, May 14, 2008

ct saida.. 140508 12.47am

hot mama..ct nur saida af6

combi tertarik dgn kelembutan & budi bahasa yg dipamerkan ketika diakademi..

cantek,menarik,cute,pemalu..

tutur kata mengambarkan diri kita yg sebenar..

pernah dgr tak perbualan dibwh ini :

"dia tu mulut jahat..tp hati baik.."ye ke??jgn nak cover line laa.. :)

apa yg kita ckp itulah da real kita..takyah nak hipokrit org akan tahu jugak. :D

berubah dari yg baik kpd yg lebih baik..so renung-renungkan & slmt beramal! cecece *stail pakar motivasi hot fm...dr azizi*

14 comments:

CikguZue said...

kalau kata2 baik, hati pun baik....kan barula betul2 baik dan semua orang suka...

suara said...

"Dia tu mulut jahat, tp hati baik..." hehe... sekurang-kurangnya itu pujian dari orang lain untuk seseorang. Dah biasa dengar dan su ada kenal orang sebegitu. Memula kenal mmg pedih, tapi bila dah biasa sbnrnya dia ok gak. Rasanya mmg orang tu jenis laser skit bila menegur, tapi dia yg su kenal mmg baik orangnya. Terkadang kita perlukan orang yg begitu untuk menyedarkan... Erm... tengok keadaan dan orang jugak sbnrnya... Cuma Su terfikir, kalaulah dia boleh ubah sikit cara percakapannya tu, alangkah baiknya... Dah tegur, tapi susah jugak nak ubah katanya... hahaha

Tapi Combi penah dengar tak org cakap "Aku ni mulut je jahat, tapi hati baik..." Itu Su rasa macam ada sesuatu yg tak kena... sbb awal-awal lagi dah angkat bakul... hahaha...

P/S : Maaf, Su tak kenal siapa CT Nur Saida... sbb kat umah mmg tak ada Astro... :)

echah_syed said...

su >> pernah dgr n selalu dgr su :)

mayb watak kwn kita sgt berbeza ekk..

combi ade kwn yg 'mulut jahat tp hati baik'..kunun laa

dia ni jenis yg ckp baik didpn kita..tp kat belakang dia kutuk berabis..

ramai org anggap dia ni baik..tp sape yg betol2 kenal baru tau..

dulu mula kenal pun combi puji berabis..tp bila dah jd jiran kompem sume dlm poket :p

combi pun tak suke cari musuh..so layan jelaa :D

apapun pandai2 laa berkawan sbb ramai kwn mkn kwn!




*hugs*

echah_syed said...

cikgu zue >> combi pun ade jugak kwn yg mmg baik luar & dlm..

rezeki dia pun murah sgt..

mayb yg mcm gini susah nak dpt kot..combi kwn ngn dia dah 23 tahun :D

aNgRiAni said...

tagline dial "ok laa tuu..." jd ajukan owang ramai skrg nie kan...mudah²an persahabaan kiter kekal yer kak...caayang akak...

AbGJaS said...

Hi Combi,
Abgjas tak brp setuju dgn pegangan 'mulut jahat tp hati mau baik'.

Mulut dan hati mesti selari - hati buat pahala, mulut buat dosa..apa hal?

Abgjas x tengok AF, tp wajah dlm gambar tu memang ayu sekali.

mama ranggie said...

ct saida ni memang lembut org nya kan!

echah_syed said...

yani >> frenz 4ever! *hugs*




abg jas >> setuju sgt..bole jd pakar motivasi ni :p

ct saida tu kakak ct nurhaliza laa abg jas :)


mamaranggie >> sama mcm adik dia kann :)

CIKGU PANJI said...

Orang yg baik, semuanya baik. Mulut menjadi baik dgn sentiasa berhemah dan berhikmah serta tidak bercakap perkara2 buruk dan mengaibkan orang lain. Hati pula baik dengan sentiasa berbaik sangka,menjauhi riak,dengki dan yg sewaktu dgnnya. Perbuatan dan tingkahlaku pula menjadi baik dengan hanya melakukan perkara2 yang dibolehkan oleh undang-undang dan syarak.
Kalau mulut jahat,tambah dosa bahagian mulut.Panjang pulak jadinye...ok.

Jie said...

org yg baik, dia nk ckp hal tak baik sikit...rasa kelu.

kalau mulut selambe badak je...boleh keluar ayat² yg ganas...so ayat2 ganas tu kira menyakitkan hati orang... baik ke camgitu?

kadang lebih baik diam..lagi banyak kita becakap..lagi banyaklah kita buat salah

Syam said...

salam kak combi.."dia tu mulut jahat..tp hati baik.." syam x pernah lagi lah jumpa orang mcm tu..kalau yang mulut busuk pernah jumpa lah..huahh..huahh..huahh.. :p

suara said...

Salam Combiii.... *hugs*

Tu la... berkawan kena pilih gak sbb mmg ada jenis kawan yg makan kawan. Setakat ni alhamdulillah, su tak ada kawan yg makan kawan lagi, dan insyaAllah, su tak akan makan kawan. Baik makan nasi ke... donut ke... kenyang jugak... kan? haha

Erm... mulut jahat depan kita lebih baik dari mulut jahat belakang kita. Rasanya kawan su tu jenis yg pertama. Su lebih suka cakap mulut laser sbb kalau dia cakap, kadang tu mmg menikam hati...

Kawan yg buat su kecil hati tu biasa la... ada juga tapi su selalu ingat yg mungkin mrk tak sengaja buat su macam tu, jadi su maafkan mrk walaupun mrk tak minta maafpun dan berusaha utk lupakan saja. Manusia kan mmg tak boleh lari dari buat silap... itu semua dugaan untuk keimanan kita.

Soal nak mengumpat atau memburukkan kat belakang kita, itu su serahkan pada Allah. Mungkin su mmg ada kekurangan yg buat org boleh bercerita keburukan su. Moga Allah jauhkan su, combi dan kekawan semua dari sifat-sifat buruk yg menyakitkan mata dan telinga org lain, yg menjadi modal syaitan untuk menusuk jarum permusuhan. Amin...

Setuju dgn kata K'jie, diam tu lebih baik sbnrnya. Tapi bercerita itu dibolehkan, sekadar untuk mengambil iktibar agar diri tak terjebak ke kencah yang sama. Ayat dan tone suara mesti kena caranya, barulah ia tak dikatagorikan sbg mengumpat...

Sufyan bin Uyainah berkata,"Jika org punya fikiran, segala sesuatu akan jadi pengajaran." Semoga kita semua sentiasa dapat mencari pengajaran dalam setiap kisah dan peristiwa.

p/s: Ooo... CT Saida tu kakak CT Nurhaliza rupanya. CT Nurhaliza tu su kenal la...

echah_syed said...

cikgu panji >> betol tu..setuju 200% :)



jie >> pernah dgr ekk..tu laa ape yg dia tulis atau ckp menggambarkan peribadi sebenar kann :p

nak cover lani guano lagi??


syam >> ehh klako gak dak ni rupanyerr:p

nak kena suruh dia gosok gg guna arang kayu kot mcm org dolu2 :D


su >> a'ah su tepat sekali.maceh pandangan yg pnjg lebar tu.. :)

sifat yg tak elok pd org lain adalah pengajaran pd kita kann.. :D

echah_syed said...

jie >> typing eror hehehh.........>

NAK COVER LINE GUANO LAGI??


malu aii tau :(