Tuesday, August 26, 2008

pisang & salak.. 260808

pisang ni mcm seksi ler..ekeke :p

kuning yg sgt mengiurkan..!

buah salak atau buah ular sbb kulit buah ni mcm kulit ular..sama tak..??
erkkk :(
pisang emas & buah salak adalah buah-buahan tempatan kita.combi n my bujang mmg suke sgt pisang emas ni.buah salak ni combi mmg tak 'pandai' nak makan.disabah buah ni banyak terdapat disandakan.kalo yg beso isi tebal & rasa lebih manis.

pisang emas dibawa belayar,
masak sebiji diatas peti,
hutang emas wajib dibayar,
hutang budi dibawa mati.

kenali buah tempatan kita !

*buah salak ni kwn combi dari sandakan yg kasi..

14 comments:

aNgRiAni said...

amboi2...sodap pisang emas tu yer...

kak actually bestday yani bulan 10...februari tu bestday gegirl...

nak salak ciket :D

echah_syed said...

yani >> salah info ni.. :p

bape hb??

Akak said...

Salam Combi...

Uishhh pisang tu buat cekodok makan hujan2 nie sedap Combi oii..

Buah salak kurang digemari tapi selalu gak makan..

muadzlife said...

seb bek takde utang emas..wajib tuuu..hihihihi

Intan Rosnitta said...

Buat cekodok pisang sedap ni... dah ler hujan je kat sini :P

echah_syed said...

akak >> a'ah kena tgu pisang tu lebam sket baru sedap buat cekodok hehehh :p

combi tak pandai mkn tp ade org yg sgt suke buah ni.. :D

...........

muadz >> namapun utang mmg wajib pun.. :)

Cakap Kosong said...

petang2ni tingin pulak makan ceruk salak, mesti meletupkan kak combi

Mak Su said...

buah salak boleh ker dibuat cekodok pisang? ahaks...oops! memain jer. combi, selamat berpuasa ek

Jie said...

pokok2 bunga aku pun makan pisang....potong kecik2..tabur kt perdu dia...

echah_syed said...

ck >> ceruk salak..??pernah dgr tp tak pernah nmpk n rase lagi.. :)

mesti meletup ekk :p


...........

maksu >> cekodok buah salak bole kot heheh :p

rase mcm tak slmt ni maksu sbb bendera merah dah naik :(

...........

jie >> ye??tp pisang emas ni aku kena berebut ngn aan laa.pisang lain takde masalah.. :p

IBU KUMBANG said...

hehe pisang is my feberet.. salak? wah... itu jeruk sangat best ooooo....

echah_syed said...

IK >> wah samalaa kita :p

jeruk salak??tak pernah mkn lagik..nnt nak carik ..:D

Jun said...

jun x mkn pisang so x yah berebut ngan combi..tp buah salak tu jun nak sume..hehehe...lamanyer x mkn...huhu

echah_syed said...

jun >> bagus nnt jun beli combi mkn..hehe :p

lorr pandai yer..??

tp kat kk ni takde laa nak kasi kat jun:(