Wednesday, July 16, 2008

muzium sabah 160708 12.09am

tetamu kami..yg lelaki anak buah huby.

bkn nak tunjuk org emsem tu tau hehe..tp nak tunjuk bakul giant.combi tatau namanyerr.ade sape2 yg tahu tak..??

pintu gerbang muzium..prasan tak ade org dok kat tiang tu..

tahun 1959..antik ker?? kalo org masih gagah bah !

berbaris..lelong lelong jual murah hehe..
keta lame kalo modified mesti cunggggg.. :P

wiken combi n huby bawa anak buah huby gi jejaln kat kk.dorang ni yg sisuami keje dipenang dan siisteri keje dilabuan.pertemuanyer dikk.kesiankan tuntutan keje terpaksa berpisah buat sementara waktu.

baru berkahwin 3 bulan yg lalu.apapun harapan combi dok berjauhan bknlaa alasan utk tidak setia..betul tak..??doa combi satu hari nnt mereka akan bersama membina mahligai bahagia.amin

edit : bakul tu namanyer WAKID.makaseh abgjas :)

15 comments:

aNgRiAni said...

kak...
yani dah lama tak gi muzium
nanti next cuti nak gi sana laaaahhh
yezzzaaaaaaa

Intan Rosnitta said...

Kesiannya baru kawin dah kena berpisah... Apa kan daya..huhu :(

anaiz said...

besarnya bakul tuh. orang pun boleh masuk. hehe..!!

kesian kena duduk asing2. dugaan orang baru kawen kan.

Amiene Rev said...

Hayakallah,

Apa cerita sejarah bakul combi tu?

arsaili said...

salam aunty waa...ada tetamu lagi ya

Ziana said...

mama..
kakdik dah masok muzium tuh..
:)

tp mase tuh x kenal mama lg.
:(

Akak said...

Salam Combi...

Teringin nak pi KK

echah_syed said...

yani >> combi pun dah lame tak gi mayb 2 tahun kot :)

.....................................

intan >> bila jauh wangi je bau kan :P

.....................................

anaiz >> mmg beso.kalo yg kecik biasa dorang isi buah2 atau sayur balik dari kebun.

ade namanyer tu tp combi tatau laa.sory ye org sabah..combi rela dimarah :(

..................................

amiene rev >> slm..

ade kot yg combi tau skrg cuma org2 dusun masih menggunakan sebagai tempat mengisi buah buahan atau sayuran.

digalas dibelakang mcm back pack gituu :p

tapi yg giant ni mcm simbolik jek.

..................................

arsaili >> ade.. :)

.....................................

ziana >> sama macam dulu kakdik.. :D

echah_syed said...

akak >> gunung tu senantiasa melambai lambai hehe.. :)

IBU KUMBANG said...

Sungguh ilmiah lawatan kak chombi.. bakul tu hiasan jer kan.. yang betul2nya yang orang gantung kat belakang tu kan

thafiexq said...

combi.. saya plan nk pegi saya dengan harapan combi bawak saya jejalan tao.. hehe jadi tourist guide! ngeh

echah_syed said...

ibu kumbang >> betol tu.. bole jd warisan.

dah lame tak gi muzium.ari2 lalu jek dpn tu :)

.....................................

thafiexq >> rm150 sehari.sanggup..?? :p

AbGJaS said...

Hi Combi,
Hehe..abgjas pernah ikut pameran kartun kat Balai Seni, sebelah muzium tu..

Bakul tu nama dia 'wakid' kalau tak silap..

Lily.Lulu. said...

kita penah sampai kat muzium sabah nih auntie ..

tempat pertama jejak kaki bila sampai sabah

uhuhuh
:D

echah_syed said...

abgjas >> yer ker..?? lenkali kasi tau laa bole gi tgk :)

ade lukisan ex-pengarah institut perguruan kent kat situ en.junaidi.tatau masih ade ke tidak sbb dah lame combi tak masuk sana.

wakid ekk.thx abgjas :D

....................................

lily >> masih mcm dulu lily..rasenyer takde perubahan. :)