Thursday, July 10, 2008

papaya.. 100708 8.07am

indah dan nyaman kg combi..jom sape nak ikut !
beso2 buah betik tu tau..hiks :p

pic ni combi ambek mase balik kg aritu..

nak tunjuk buah betik atau pun papaya kat korang..( fav aii..):D

sebabnyer..tiap pagi bgn jer tido combi akan mengadap pokok..

sbbnyer..tuu tgk byknyer burung sedang bekpes.. !

so..combi tak sampai hati nak petik biar jer dorang mkn hehe..

sgtlaa yummy dorang tak kisah pun combi dekat2 dgn dorang..

dah puas mkn dorang minum sambil mandi manda kat takungan air hujan..sgt laa cute :p

nota: dah laa deroyan mahai..betik combi pun burung dah kebas ! :(
sharing is caring huhuhu..

10 comments:

muadzlife said...

deghiyan mahal ke kat sana?..bulan ni sy blom makan durian lagik..

subur kan pokok betik tu :)

Akak said...

Salam Combi..

Mak aii banyaknya betik, ingat nak minta sikit tapi sayang akak kalah lerr kalau makan betik nie, kembong peyut..

IBU KUMBANG said...

PAgi kak Chombi,
Betik bagus untuk perut,
Doyan bagus untuk tekak.

yang mana jadi pilihan anda.. tekak atau perut?

echah_syed said...

muadz >> mahai laa maksu.. :(

cium bau je laa :p

subur sbb tumbuh sendiri hehe.. :D

....................................

akak >> mkn betik kembong ekk..?? combi baru tau.. :)

combi pulak elergic getah kat kulit tu..gatei tgn n jari2 kalo kupas kulit betik :(

echah_syed said...

ibukumbang >> deroyan sedap laa..sbb tu mahai :)

betik ni murah sbb tu combi sedekah kat burung hehe..biar perut burung je sihat hehe..

kalo suh pilih..combi tetap nak deroyan gak..tak kira ! nak nak nak..

CIKGU PANJI said...

combi, InsyaAllah ahad ni saya pos ...... tau. rahsia ni

kat sini durian tgh gugur. esok cuti, boleh gi kutip durian. seronoknyee

kuInaJentayutiara said...

combi...........
pkk betik kat umah kita pun ada tp buahnya utk santapan burung..

echah_syed said...

cikgu panji >> tak aci tau.. kasi org jeles la tu.majuk ni :(

nak anto ker?? kalo tak membebankan alhamdulilah.durian tak nak post ker?hehe..

nnt musim buah mata kucing n dukong post kat combi ekk.duit pos nnt kita kira kemudian k :D

maceh byk2..combi dah naik segan ni tau :)

..............................................................................

kuina >> byk pahala tu :)

thafiexq said...

i love betik.... cantiklahhhh

echah_syed said...

thafiexq >> ape yg cantek..? buah ke pokok hehe :p